2012.08.04.
17:04

Írta: Krasnyák Dudu

Kivonult az állam az igazságszolgáltatásból?

500.000 Forint.
Azaz félmillió.
Nekem sok.
A bíróságnak, a közjegyzőnek, a végrehajtónak nem az.

Félmilliónyi kintlevőségem van.
Tartozik egy magánszemély, egy kisvállalkozás és egy biztosító.
A három tartozás olyan egyértelmű, minthogy a Dunában víz folyik és lefelé.
Csakhogy.

Néhány éve az egymillió alatti követelésekkel nem lehet közvetlenül  bírósághoz fordulni, ma már nem lehet a nemfizetőt csak úgy beperelni,  hanem előbb fizetési meghagyást kell kibocsáttatni.
Korábban a fizetési meghagyás kibocsátását a bíróságtól lehetett kérni.
A bíróság kibocsátotta és ha a kötelezett nem ellenkezett, akkor az jogerőre emelkedett és végrehajtható határozattá vált.
Ha a kötelezett ellentmondott, akkor automatikusan perré alakult át.

Most a fizetési meghagyás kibocsátását a KÖZJEGYZŐK intézik.
A közjegyző nem az államhatalom része, hanem nyereségorientált vállalkozó, majdnem olyan, mint az ügyvéd.

Elmegyek tehát a kis ügyeimmel a közjegyzőhöz .
Leültetnek, várjak.
Várok.
Közben hallom, hogy két irodában is nők veszekednek egymással.
Sok a munka.
Nagyon sok.
Amikor bekopogok, hogy elnézést, már félórája itt ülök, talán el tetszettek felejteni, akkor elcsendesednek és a türelmemet kérik.
Újabb 10 perc után kijön egy ingujjra vetkezett férfiember és megkérdi, miért jöttem?
Mondom.
A kezembe nyom három nyomtatványt és egy névjegyet.
Az előbbi hármat szíveskedjek kitölteni, a névjegyen található telefonszámon pedig a jövő héten kérjek időpontot.
Megjegyzem, neki semmi dolga nincs velem, nem kell velem semmit megbeszélnie, nem kell semmit tisztáznia vagy eldöntenie, át kell vennie a kitöltött papírokat és továbbítani.

Kértem, hogy hadd töltsem ki a papírokat és hadd hagyjam ott kitöltve.
Vagy ha már ott vagyok, nem adnának időpontot most?
Miért telefonon és miért a jövő héten?

Válasz: mert valami tömeges devizahiteles ügyek intézése miatt nem érnek rá.

Régen bementem a bíróságra, kértem a nyomtatványt, kitöltöttem, rányaltam az ocsmánybélyeget és vagy az ügyintéző kezébe nyomtam, vagy bedobtam az erre a célra kirakott ládába.
És a bíróság tette a dolgát.

Ma a közjegyző nem ér rá, pedig sokkal több pénzt akaszt le rólam, mint anno a bíróság.

Mire mindenki ráér és elvégzi a munkáját, az adósaim talán le is lépnek, eltűnnek, felszívódnak, megszűnnek, csődbe mennek, eldugják a végrehajtás alá vonható vagyonukat, vagy akármi.

Egy valamit tehetek.
Felfogadok két verőlegényt és magam indulok behajtani a kintlevőségeimet.
Az új jogalkalmazás ezt teszi célszerűvé.
Remélem, a rendőrség se fog ráérni lenyomozni az önbíráskodást és a súlyos testi sértésre való felbujtást.

77 komment · 1 trackback

Címkék: igazságszolgáltatás közjegyző önbíráskodás fizetési meghagyás adósságbehajtás

A bejegyzés trackback címe:

https://szmfszm.blog.hu/api/trackback/id/tr604695660

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyablakos rendszerek 2012.08.04. 18:55:09

Az egyablakos rendszer előnyeiről szeretnék írni ebben a bejegyzésben, de igazából a probléma lényege az, hogy mennyire bürokratikus egy társadalom, mennyi időt rabolnak el életünkből az ügyintézések. Két, egymással ellentétes irányba ható törekvésről...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antiCato 2012.08.04. 18:32:38

gyakorlatból mondom: amióta a közjegyzők intézik a fizetési meghagyásokat, kb 60 nap telik el az fmh beadása és a végrehajtás megtörténte között. amíg a bíróságok csinálták, volt olyan ügyem, ahol másfél évet (!) kellett várni arra, hogy a bíróság egyáltalán kiadja a fizetési meghagyást, utána kezdődött még az ellentmondás, a jogerősítés és a végrehajtás
igen, ennek a gyorsaságnak az a titka, hogy főszabályként elektronikus lett az eljárás (pl okmánybélyeget sem kell venni, mert bankkártyával kifizethető az illeték...). ha Te papíron akarod intézni változatlanul, lelked rajta, de azt ne a közjegyzőn verd le.
abban meg konkrétan tévedsz hogy magasabb lett a díj: 3% volt anno is és most is.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 18:45:58

@antiCato: +1

Nálunk sok ügy már a végrehajtás vége felé járt akkor, amikor a bíróság éppen csak kiadta az fmh-t, pedig nem nagy eltéréssel lettek beadva.
Kivételesen valamit sikerült normálisan megcsinálni (mármint az elektronikus fmh rendszert), és most emiatt megy a rinyálás. Pedig példaértékű, hogy a tohonya nyomoronc bírósággal szemben a közjegyzői kamara ki tudta építeni ezt a rendszert.

Amúgy meg másszál fel a mokk.hu-ra, aztán csináld elektronikusan. Ha meg nem megy, akkor kérd meg az ügyvéd sógort a szomszédból, egy ötösért még egy pohár vizet és sósmogyit is kapsz hozzá.
Ha meg mindenképpen közjegyzőhöz mész, akkor kérjél előtte időpontot. Ha szerinted olyanok, mint a vállalkozók, akkor kezeld is úgy őket, mint mondjuk egy fogorvost.

3006 2012.08.04. 18:51:28

Talán annyival lett nehezebb, hogy csak magánszemély fordulhat közvetlenül közjegyzőhöz. Ha valamilyen cég a jogosult, annak kötelező ügyvédet igénybe venni

salamander 2012.08.04. 19:13:00

Én 2005-óta várom, hogy a bíróság által részemre jogosan megítélt összeget végrehajtsák...
Azóta sem történt semmi, mert a végrehajtás alá vont önkormányzat, nem tud fizetni.

...

Nge Swazili Mbeko 2012.08.04. 19:15:53

Remek. Éljen és virágozzék a jog.hu kft. éppúgy, mint a barbibaba- éa GI. Joe-áruló időkben.
Beszarás, mi lett ebből az országnak hívott korlátolt felelősségű társaságból.
Jöjjön már az ENSZ, az EU vagy bárki, aki rendet tud itt rakni. A dakoták úgy látszik mással vannak elfoglalva (vagy más által vannak elfoglalva?),

antiCato 2012.08.04. 19:20:23

@3006: tévedés. nem kötelező. a cég papíralapon nem nyújthat be fmh iránti kérelmet, de elektronikusan eljárhat maga is

HgGina 2012.08.04. 19:34:40

A mi esetünkben kiküldtek egy fmh-t. A postás, pedig munkaidőben dolgozunk, csak egy értesítőt dobott be. Illetve nem is egyet, hanem rögtön ugyanaznap kettőt. Ami ugye két sikertelen kisárletnek minősül, és ha nem kifogásolom meg, 8 nap után kézbesítettnek minősül, aztán pedig 15 napra jogerős lesz.
(Első megjegyzésem, elmegy ám a postás a jó... na oda.) De mivel hülye azért nem vagyok, felhívtam a postát, ragszám alapján megtudtam a feladót. Felhívtam a BKK-t (mert a tényleges küldő nem a BKK, de csak ők tudják megmondani, hogy melyik közjegyző). A BKK-s ügyintéző elmondta az ügyszámot és a közjegyző nevét. Felhívtam a közjegyzőt, aki persze szabin van, de a helyettese elrebegte, hogy úgyse dolgoznak, mert itt az ítélkezési szünet. Tehát majd adjam be az ellentmondást szeptemberben. Azt nem is értette, hogy addigra jogerős lenne. Na persze az is kiderült, hogy magánemberként simán tértivevényes levél és el van intézve az ellentmondás, de cégként csak elektronikusan. Tehát irány az ügyvéd, aki beadná, de a közölt ügyszámot a rendszer nem fogadja el. Aztán próbálkozások sorozatával a rendszer befogadta, de cserébe nem ad semmilyen elismervényt (tértivevénynél ez a bizonyítékom meglenne).
Ha ilyen sz.r ez a rendszer, és ennyire nem képesek erre megfelelő munkaerőt biztosítani, mi a jó édes.... nem megy el ez az adónkból élő banda krumplit kapálni? És mindezt csinálják a beszedni kívánt összeg 3 %-áért. Az egész magyar igazságszolgáltatási rendszert ki kéne vágni a kukába (szó szerint értem), és helyette tisztességesen dolgozó embereket felvenni!

Borenbukk 2012.08.04. 19:38:55

@antiCato: Sajna nem igy van, szukseges egy ugyved, aki eljar a ceg neveben. Mondjuk a tomeges elektronikus benyujtasra keszitett rendszer eleg vazlatos. Lenne meg mit csiszolni rajta, de ahogy hallom, nevetsegesen kevesen keszitik az eFMH rendszert. Meg itthon kb. minden rendszer, szabaly es torveny keszitesekor napi nehany kiadott szamla es ehhez illeszkedo mennyisegu egyeb ugy lebeg a keszitok szeme elott.

Asztalos Gábor 2012.08.04. 19:42:32

szörnyű, várnod kell egy hetet

míg a bíróságok intézték, 2 évet is várhattál.

amúgy meg tudtommal bármelyik közjegyzőtől lehet kérni, így rámész a kamara honlapjára, kikeresed a közelieket és felhívod telefonon, és kérsz időpontot. Tudom hogy a telefonálás meghaladja a képességeidet, szerencsére a blogolás nem.

Borenbukk 2012.08.04. 19:43:43

@HgGina: Hehe! Mert ez elektronikus eljaras fasza, de az elektronikus tertivevenyt meg nem sikerult torvenybe foglalni, igy csak a papir az ami szamit. Szoval beadod az FMH-t elektronikusan, latod a rendszerben, hogy jogeros, de csak akkor szamit, ha mer papiron is megkuldtek a hatarozatot.

pyxys 2012.08.04. 19:48:15

ez az állam kivonulhatna innen az országból inkább. a tököm tele van az egéz államaparátussal ami semmi mással nm foglalkozik csak azzal, hoyg a saját hatalmát mindenek felett biztosítsa, mégpedig örökre. már régen túl vagyunk a demokráciának nevezett ösznépi játékon, ez olyan kemény diktatúra, mint anno rákosi alatt volt. szégyen gyalázat ez az ország, úgy ahogy van. ha lehetne, töröltetném az állampolgárság rovatnál a magyart, inkább lennék hontalan, mint egy ilyen államnak az alatvalója.

Blogger Géza 2012.08.04. 20:05:20

@pyxys: Hát, Rákosi alatt ezért valószínűleg elvitt volna téged egy fekete autó... itt viszont nyugodtan írogathatod a hülyeségeidet. :)

zbzbzb 2012.08.04. 20:09:07

@pyxys: megteheted, okmányirodában elintézik 1 perc alatt neked.

pyxys 2012.08.04. 20:11:20

és mi a különbség ahhoz képest, hogy elvisz a fekete autó és fejbevernek vagy elveszik a pénzed mondvacsinált állatságokkal és hajléktalan, munkanélküli zombivá leszel? melyik a jobb? nekem egyformán szarnak tűnik mindkettő. akkor mondani nem lehetett dolgokat, csak akiváltságosoknak. ma tenni nem lehet semmit, csak a kiváltságosoknak. mennyivel jobb. van világútlevél, vagy eu, lehet utazni. hja, csak pénz nincs hozzá. neked. most volt jó példa rá, hogy a kormányzati dolgozok kölkeinek és a prosztó emberk gyerekeinek hogy is alakul az ovis költségvetés. MÁR az óvodában elkezdődik a szelekció.
hülyeség? vagy kiváltságos vagy és nem veszed észre a prosztó többséget, vagy hülye vagy és nem veszed észre, hogy mennyire szívatnak.

pyxys 2012.08.04. 20:13:04

@zbzbzb: te próbáltad? mert én igen, és nem lehet megcsinálni. ha van másik állampolgárságod, akkor lemondhatsz erről a szarról. ha nincs cseszheted.
(az ocsmányiroda és az 1 perc egy napon említése az ugye egyébként vicc akar lenni?!)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.04. 20:18:41

@zbzbzb: Ez komoly? Csak mert érdekelne,...

initram5 · http://www.juris.hu 2012.08.04. 20:23:23

Miért a közjegyzőhöz mentél? Adj megbízást egy ügyvédnek aki elektronikus úton is jogosult FMH-t intézni neked, nem kell sehol sorban állnod, várakoznod, ugyanannyi az illeték és az ügyvéd sem kér túl sokat érte.

comes 2012.08.04. 20:28:45

Szomorú, hogy Magyarország privatizálta a birósági ügyek egyrészét,az egyébként gyorsított eljárásban történő fizetési meghagyásos eljárásokat.

Tartok attól, hogy az "autsorcing gondolat" inkább káros mint hasznos az állampolgár, a jogsérelmet ért illetően!

odeon 2012.08.04. 20:32:00

Az ügyvéd konkrétan 10%-ok kért, mert azt mondta, hogy 3% az fmh, 3% letétbe, ha peresíteni kell ( ezt visszakapom ha nem lesz per) és neki 4%.
Sokallom, de az ügyvéd a 4%-ért még csinált valamit, de ahogy látom, hogy mindenhova az az irat került amit az ügyvéd kitöltött

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 21:10:31

@comes: Ugyanúgy megvannak a jogorvoslati lehetőségek, nincs jogsérelem. Azért került a közjegyzőkhöz (akik mellesleg nem egyszerű vállalkozók, hanem az igazságszolgáltatás részei, de mindegy), mert a bíróság baszott megcsinálni a rendszert, pedig egy éve volt rá. A MOKK meg képes volt megcsinálni határidőre. Ennyi. Ha nem csinálják meg, akkor továbbra is lehetne körmölgetni x+1 példányban a papirosokat.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 21:12:47

@odeon: Ha nyersz, akkor megkapod a 10 %-odat.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 21:20:34

@pyxys: @HK417: Azért ugye nem veszitek a szívetekre, ha egyesek megkérdőjelezik a magyarságotokat? Bozgorok.

Csak annyit kérnék, hogy ha sikerrel jártok majd, és meglesz álmaitok mosogatós melója Londonban, akkor _ne_ nézzetek vissza, és mihamarabb felejtsétek el a magyar nyelvet is.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.04. 21:39:10

@[Lombroso]: Te megnézted,hogy kinek válaszolsz? Csak a londoni mosogatós meló miatt kérdezem. Kattints bátran a nickem melletti linkre.
Amúgy nem értem mi a bajod velem--nem "magyarkodtam"!
7 éve élek külföldön,ebből hat éve itt és nem is voltam otthon vagy öt éve--mégsem kell fordító progi,ha kommunikálni akarok.
Az,hogy te mit kérdőjelezel meg az meg a te dolgod--az,hogy én mit kezdek az életemmel az meg az enyém.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 21:48:00

@HK417: Igen, környezettanulmányt csinálok minden blog.hu-s kommentelőről a kapcsolatfelvétel előtt. De most hogy mondod, valóban csúnyán mellélőttem. Nem londoni mosogató, hanem észak-dániai dokkmunkás. Micsoda egetverő különbség.

"nem "magyarkodtam"!"

Fel sem merült bennem, hogy valaha is azt tetted volna.

Vedd szépen fel a dán állampolgárságot, aztán szevasz, blogolj dánul, ha már arra vered a nyálad, hogy milyen jó lenne megszabadulni névleges állampolgárságodtól.

Pszt! 2012.08.04. 21:55:18

Unokahúgom Londonban bébiszittel pár éve, a minap hazalátogatott akkora bömössel, hogy a falu leggazdagabb kancigányának sincs akkora, és azt mondta. a rohadt életbe többet nem élne ebben a nyomorult országban. És igaza van!

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 22:01:49

@Pszt!: Bébiszittel full-extrás BMW? Nem akarlak megbántani, de az unokahúgod nem volt teljesen őszinte veled a szakmáját illetően.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.04. 22:14:04

@[Lombroso]: Azt mondjuk látom,hogy halvány fogalmad sincs egy alulfizetett,"utolsóként" kezelt,kilátástalan éttermi mosogató és egy jól megfizetett,jól és sokrétűen képzett,megbecsült szakember között,de,hogy marhára el vagy szállva magadtól az biztos!
Ha az a bajod,hogy megkérdeztem komoly e az az okmányirodai lemondás,ki kell,hogy ábrándítsalak,mert ott a komment hülyesége miatt kérdeztem vissza!
Azt mondjuk nem tudom,hogy te ki vagy,mit csinálsz,nem is érdekel,de lehet,hogy életedben nem fizettél még egy fillér adót az országnak és itt osztod az észt,hogy mekkora hazafi vagy,meg fikázod azokat,akik bármilyen okból elhagyták azt.
Mi a fenét tudsz te arról,hogy mivel szolgáltam a hazámat mielőtt megkaptam én is a miferinktől,hogy el lehet menni?Mit tudsz te arról,hogy a felnőtt életemből hány évet áldoztam hülyeségre,csak mert azt mondták,menni kell,mert ez az ország érdeke.Mit tudsz te arról,hogy mennyi szart kellett ezek után kapni ahhoz,hogy egy ilyen ember mint én végleg elmenjen? Nem tudsz te semmit,csak osztod az észt itt mindenkinek!

pyxys 2012.08.04. 22:18:50

@[Lombroso]: a helyzet az, hogy én 30 éve élek magyarországon. azelőtt éltem külföldön. úgyhogy nem londonban mosogatok, hanem itthon vezetek 2 céget, több embernek próbálok munkát és megélhetést adni. soha, amióta ezt csinálom, _soha_ ilyen szemét világ nem volt. lehet jönni azzal, hogy világválság meg amit akarsz. de nem erről van szó. nincs jogbiztonság, nincs üzleti lehetőséged, ha nem vagy fidesz vagy nem ismersz vkit, aki az és tudsz neki tejelni. ennyire nyilt, ennyire pofátlan, ennyire éhes sosem volt még magyarországon a politika. (az elmúlt 30 évben) a fidesz színeiben dilettánsok, pártkatonák, "káderek"...focisták(némethné?matolcsy?orbán? stb) vezetik ezt az országot bele a szakadékba, illetve a szakadék mélyén még néhány saját kezünkkel gyorsan nekünk ásott árokba.
szal nem kell a rossz duma, a londoni mosogatófiús melóról.
az álom egyébként nem álom, szükségszerűség. és igen, megy vissza fel északra a cég, ahol felnőttem. viszi az észt amit itthon is lehetne hasznosítani, viszi a potenciált amit lehetne itthon hasznosítani. már nem hiszek abban, hogy magyarként magyarországon kellene az ország szekerét tolni. ez már nem az én szekerem. akkor amikor a gyerekem jövője ebben az országban a merci biorobotja vagy a samsung futószalagja mellé biztosított, mert a kormány úgy döntött, addig nem hogy vissza sem fogok nézni, de még majd azt is letagadom szégyenkezve, hogy innen jöttem. (persze még sorolhatnám végnélkül az indokokat)
felejteni azonban nem fogok. ami itt folyik, az nem elfelejtendő, hanem tanulságként, intőpéldaként továbbadandó a jövő nemzedékeinek.
és hidd el, el fogom mondani a gyerekeimnek. és az ő gyerekeinek is, hogy tudják, hogy az egykori rendszerváltó orbán hogyan lett az egyeduralom jelképe a hatalomtól megrészegülve.
úgyhogy magyarkodjatok nyugodtan, én élni szeretnék, békében, nyugodtan, szeretnék dolgozni a szakmámban, kezdeni valamit az életemmel és nem pedig folyamatosan a prés alatt nyögni. ha ezt itthon nem hagyják, akkor bekaphatják, majd még 6 mérnökkel és adófizetővel, plusz egy céggel lesz kevesebb. élete az embernek egy van. nem megismételhető, nem tekerhető vissza és javítható visszamenőleg, rövid is, tehát ha azon múlik, hogy nem leszek magyar, hát nagy kaland, majd nem szavazok a magyar politikusokra. ennyi a veszteni valóm.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 22:27:30

@HK417: Oh, szegénykém, vigyázz, még a végén magyarkodni fogsz, ha túl sokat hangsúlyozod, hogy majd' egy évdizede még fizettél adót Magyarországon.

Amúgy a kommented mehetne akár a modorosra is, megvan benne minden eposzi kellék. A szerencsétlen, hazájáért sokat tett, milliókat adózó hős - aki természetesen sosem "magyarkodott", annál azért jobb ízlésű -, akit a feri kergetett el, de az orsóssal sincs megelégedve. Kénytelen volt külföldre menni dolgozni, ahol megbecsülik, ő a világ legbüszkébb dokkmunkása (vagy bármi más behelyettesíthető ide).
De a rohadt tróger, soha nem adózott otthonmaradtak kifogásolják, ha arról picsog évek óta a virtuális valóságban, hogy milyen szar magyarnak lenni, hiszen olvasta a neten.

Na megyek vissza a 10 pujámhoz, akiket a te adódból nevelek.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 22:29:25

@pyxys: Kicsit rövidebben is leírhattad volna azt, hogy két száraz kifliért és egy fél éves Népszabadság előfizetésért is szívesen odaadnád az állampolgárságodat, ami amúgy sem jelent neked semmit.

pyxys 2012.08.04. 22:30:38

@[Lombroso]: kicsit fel@sztam magam ezen a dán dokkmunkás szövegen...
mert amúgy kurva kiváncsi lennék, hogy neked mit jelent a magyarságod. pl te adtad volna az életed a hazádért? amikor a délszláv háborúk voltak, akkor te azért tudtál aludni nyugodtan, mert néhányan, többek között én is, kint voltunk a határon és információt gyüjtöttünk azért, hogy te nyugodtan aludhass. én néztem helikopter géppuska csövével farkasszemet amíg te húztad a lóbört, vagy éppen önfeledten magyarkodtál.
nyugodtan gondolkodj el ezen is, meg az összes többi poston is, mert attól, hogy "nagymagyarország" matrica van a kocsidon vagy a polódon, attól még nem vagy semmivel sem magyarabb, mint az aki bármilyen okból ma dániában dokkmunkásként melózik. az a szégyen, hogy az emberek azon gondolkodnak, hogy el kell menni innen, nem az a szégyen, hogy dániában dokkmunkás, vagy trondheimben cégvezető.

pizo 2012.08.04. 22:34:49

@[Lombroso]: nézdmeg, hogy pl. az X308-as 10 év körüli V8 Jaguarokat 1500 fonttól már meg lehet venni. Csak éppen a benzin, a szerviz és a biztosítás horror rájuk. BMW-re is igaz.

Zoli

Kerek négyszög 2012.08.04. 22:36:13

@pyxys: Össze is foglaltad, miért menekülnek az országból a tehetséges fiatalok.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 22:47:45

@pyxys: Igen, már vártam, hogy jöjjön az "én qrva sokat tettem a hazámért" szöveg, ami lássuk be, eléggé nehezen összeegyeztethető a "hontalan akarok lenni, szarok Magyarországra" szöveggel.
Arra számítottam, hogy majd arra fog felvágni valamelyikőtök, hogy havonta adott vért, de azért a határon információgyüjtés mint önfeláldozás sem rossz.

kewcheg 2012.08.04. 22:49:02

Ha a közjegyzők az ig.szolg.részei,akkor hogyan is lehetnek vállalkozók? Lévén, hogy egyúttal hatóság is ez az intézmény.Vagy akkor pl. az ügyészség miért nem működhet vállalkozói alapon ezzel az erővel?
valamikor a 90-es években ez a szisztéma eléggé el lett kúrálva, és asszem ezzel csak a közjegyzők jártak jól.....

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 22:51:00

@pizo: Szerintem azért mindketten érezzük, hogy vagy az gáz, ha valaki egy olyan autóra vág fel, amit a babakötvényemből is megvehetnék, vagy az, hogy egy olyan autóra vág fel, ami után még a helyi rézgyűjtő is megnyalja mind a tíz aranygyűrűjét, és azt bébicsőszködésből vette.

Virág et. 2012.08.04. 23:16:32

@kewcheg: A közjegyző nem hatóság. Az ügyvéd is része az igazságszolgáltatásnak, pedig ők aztán tisztán vállalkozók.

Egyébként a rendszer sokkal gyorsabb, amióta a közjegyzők csinálják. Illetékköltsége ugyanaz, közjegyzőtől meg érdemes időpontot egyeztetni előzetesen. Ahogy ezt szoktuk kb. minden más szolgáltatónál, a már említett fogorvostól kezdve a fodrászon át a vízvezeték szerelőig.

Cifu78 2012.08.04. 23:36:36

@[Lombroso]: Tényleg kicsit fogd vissza magad, mert te magad vagy már a modorosra való. Te akarod megmondani, hogy ki micsoda és mit csináljon, mert biztos mindent két paraszthajszállal jobban tudsz, mint bárki más kerek e világon.

Pyxys esetét sajnos teljesen meg tudom érteni, mert én is vakarom a fejem, hogy 12 év családi vállalkozás és állandó szívás után miért tartok ott, ahol. Nyilván nincs külföldön se kolbászból a kerítés, de egy élhetőbb rendszer ígérete is lassan már elég, hogy elcsábuljon az ember. De még mindig itt vagyok.

Ahelyett, hogy elüldözni akarod azokat, akik adott esetben hasznot hajthatnak az országnak, inkább arra kellene bátorítanod őket, hogy igenis küzdjenek és maradjanak.

Valahol imádni való, hogy olyan rohadt büszkék vagyunk nagy magyarjainkra, akik közül hogy-hogynem a leghíresebbek (Teller Ede, Gábor Dénes, stb.) bizony nem kis hazájukban és nem a kis hazájuknak teremtettek értéket...

Azért ezen gondolkozz már el egy kicsit, légyszíves...

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.04. 23:48:03

@Cifu78: Egyem a szíved, az, aki azzal lép be, hogy szarik a hazájára, rosszabbul élünk, mint Rákosi alatt, és a legnagyobb problémája az, hogy hogyan szabaduljon meg a magyar állampolgárságától, azon én mi a francot marasztaljak? Mondjad nyugodtan! Ajánljam fel, hogy én fuvarozom iskolába a gyerekét? Esetleg a fél vesémmel maradásra bírhatnám? Hívjam meg egy kisfröccsre? Komolyan érdekel, hogy mi az szerinted, ami meg tudna győzni egy Magyarországot saját sikertelensége miatt gyűlölő embert arról, hogy itt maradjon. Na?

alien 2012.08.04. 23:48:31

nem tudom milyen pénzt akaszt le a közjegyző, 3 % az eljárási díj és kész mást nemigen kérhet, egyébként előbb kint van az fmh mint a bíróságon, nekem az is fura, hogy csak úgy bemész oda, mert ez valahogy elektronikusan zajlik és a MOKK jelöli ki őket

alien 2012.08.04. 23:51:32

@HgGina: mások azért egész jól elkaristolnak a rendszerben

alien 2012.08.04. 23:52:56

@HgGina: amúgy a postás hibája hogy jön az igazságszolgáltatáshoz?

alien 2012.08.04. 23:55:15

@pyxys: semmilyen mondvacsinált okkal nem vihetik el a pénzedet, csak ha tényleg tartozol, ezzel ellentétes lehetőség nincs, legfeljebb ha elszúrod a peredet

alien 2012.08.05. 00:03:55

@Virág et.: de a közjegyző ebben az esetben hatóság, hiszen a per nála kezdődik

kewcheg 2012.08.05. 00:54:01

@Virág et.: sajnos,nem értek egyet.nem csak hogy hatóság,de az egyik a "legerősebbek" közül.Ugyanis a tulajdonjogodat érintő határozatot hoz.Minek neveznéd,hogy meghal x.y. nagypapája, és a féltve őrzött Wartburg meg a takarékbetétkönyv csakis és kizárólag az úgynevezett hagyatéki eljárás során kerülhet az örökös tulajdonába.Senki más- csakis a közjegyző által.Tehát birtokolhatod te az örökhagyó várkastélyát,yachtját,etc. tulajdonjogod csak a közjegyző által lesz ezeken a dolgokon,kvázi nélküle kenheted a hajadra a milliókat....Micsoda ehhez képest egy községi adóhatóság pl.?

Kihaennem00 2012.08.05. 01:39:03

@Pszt!:
Gondolom a család ahol dolgozik tart 1-2 helikoptert munkába járáshoz és egy űrhajót a hosszabb utakra.
Vagy esetleg csak inkább kamuzol, vagy esetleg ő kamuzik és nem gyerekekről hanem felnőttekről "gondoskodik".

Ambiorix 2012.08.05. 02:07:27

@pyxys:
Én ismerek egy hajléktalant, az 12 céget vezet.
De 2 felesért még további cégek átvételére is hajlandó. :P

2012.08.05. 02:17:45

@kewcheg: A közjegyző nem hoz tulajdonjogot érintő határozatot. Az öröklés a halállal automatikusan megtörténik, minden az örökös tulajdonába kerül közjegyzői határozat nélkül. Ha pedig vita van, arról csak bíróság dönthet, a közjegyző nem.

Környezettudatos 2012.08.05. 04:57:22

@[Lombroso]: Mondjuk nem csodálkozom, hogy veled nem akar közösséget vállalni. Elég nagy prosztó vagy.

Virág et. 2012.08.05. 07:08:11

@alien: Az fmh az nem per, csak akkor lesz, ha ellentmondanak neki, de akkor máris bíróság elé kerül, tehát a per ott kezdődik.

@kewcheg: A hagyatéki eljárásban a közjegyző kvázi hatóságként jár el. Attól még amikor bármi mást csinál, pl. aláírást hitelesít, nem lesz hatóság. A hatóság egyébként az, amelyik közhatalmat gyakorol, azaz az állam, a közhatalom nevében kötelező határozatot hoz. Egyébként van még ilyen: pl. egyes köztestületek, mint az orvosi vagy az ügyvédi kamara sem hatóság a szó általános értelmében, de pl. a tagjai tekintetében lefolytatott fegyelmi, etikai vagy szabályalkotási eljárás során hatóságként jár el.

Lehet érvelni, hogy az egyik fél kérelmére induló nemperes eljárásban eljáró közjegyző, amennyiben az fmh jogerőre emelkedik (nem mondanak neki ellen), akkor lényegében egy kötelező érvényű határozatot hoz, tehát hatóság. Ebben akár lehet is valami. Az viszont biztos, hogy úgy nem hatóság, ahogy a köznyelv értelmezi, tehát hogy költségvetési pénzből fenntartott, a közhatalom helyi szintű érvényesítését célzó szervezet vagy személy lenne.

preston 2012.08.05. 07:21:40

@HK417: nem szólnék hozzá a vitátokhoz, nem is nagyon értem, de elmondanám, hogy a miferizéssel te gyúrcsányozol, arra utalsz, hogy amikor a bankárok és nagyvállalkozok fenyegetőztek, hogy az adók miatt kivonulnak Szlovákiába, akkor elküldték őket, de egyben szlovák nyugdijat és táppénzt is kivánták nekik.
Irásodból itélve te nem vagy egy csányi vagy simlicska magyar hangja, mert akkor itthon is jó lenne neked.
Csúti ,,miviktorunk,, üzenete más: mindenki húzzon el, aki nem nagyvállalkozó vagy fidesz hivő birka.

peppe83 2012.08.05. 07:39:49

menjél Dévényi Norberthez Esztergomban, ő ott egy közjegyző, aznap fogadnak

2012.08.05. 08:08:02

Erre nem lehet mást mondani csak a blog címét.
Mi van? Már megint a közjegyzők?

Már így is betegre kereseik magukat.
A kamara persze limitálja a közjegyzők számát. Ügyvéd az lehet aki akar, és megfelel akövetelményeknek.Ellenben a közjegyzőknek szabott dararabszáma van. A helyettes közjegyző a csalájukból kerül ki.(itt aztán minden van, levelezőn végzett gyerek, más területről átjött férj).

Ezert aztán egy hagyatéki eljárásra több mint fél évet kell várni. (ami ugye egy üresen álló ingatlannál nem nagyon biztonságos, mert mire eladod, vagy szét hordják, vagy benne laknak).

A megoldás az lenne, ha a közjegyző szabad pálya lenne, mint az ügyvédek: a jók keresnének, a rosszakat meg messze elkerülnék.

jog-ász 2012.08.05. 08:17:28

valoban a fő szabály azelektronikus ügyintézés lett. elképzelhető hogy vidéki biroságokhoz képest a közjegyző lassabb, a budapesti biroságokhoz képest azonban és és föld a különbség.
vidéki, kisebb megyeszéhely biroságokon a fizmegh kibocsátották, általában ugyanaz a személy jogerősitette, vagy iktatta perré egy két napon belül. ahoyg hallom budapesten nem ritkán fél év, másfél év is eltelt mire perré iktattak egy fizmeget. ahogy hallom vidéki biroságkon most az a gond, hogy az ellentmondás miatt a keresetlevél már ott van a biró asztalán, de a közjegyző jó 30 napokat késik hogy megküldje a biroságnak a fizmegh eljárás iratait, tehát a peres eljárás csuszik a közjegyző miatt általában egy hónapot, maga az elektronikus nyomtatvány kibocsátása elég gyors. nem beszélve arról hogy bármelyik közjegyzőhöz lehet menni. ha valamelyik gyorsabb, vagy csak nem akarok utazni, vagy postázgatni.(a keresetlevelet az illetékes biroságra kell benyujtani)

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.05. 09:15:30

@Környezettudatos: Nézd gyökér, lehet, hogy fárasztó olvasni, de akkor összefoglalom nagy vonalakban az eszmecserét:

A: -Nem akarok magyar lenni.
B: -Jó, akkor nem vagy magyar.
A: -Te meg milyen jogon mondod meg, hogy ki a magyar?

Néha nehezen hiszem el, hogy azzal indítom a reggelemet, hogy Sipi klónjainak válaszolok.

Dr_utcai_arcos 2012.08.05. 10:04:18

@Asztalos Gábor: @ZON: értelmező olvasás?A jövő hétEN, nem a jövő hétRE. Lehet a jövő héten azt mondják neki, jöjjön vissza szeptemberben.

Dr_utcai_arcos 2012.08.05. 10:09:32

@pyxys: (Azért a délszláv háborúról hallottam érdekes történeteket, amikor a magyarok kaját, cigit, piát vittek a szerb határőröknek és együtt húzták ki a szolgálat végéig. Nem volt ott azért háborús fenyegetettség...)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.05. 10:47:51

@preston: Úgy rémlik,hogy gyurcsány minden vállalkozóhoz szólt,aki kezdte sokallani a hülyeségeit-nekem akkoriban két vállalkozásom ment a főállás mellett.Viszont abban igazad van,hogy amennyiben maradtam volna még egy kicsit a törpecigány mindenképpen elüldözött volna. Amúgy nem szoktam ilyen vitákba belemenni és ilyeneket irkálni,de ez a tudományos ökör kihozta belőlem az állatot.

pyxys 2012.08.05. 22:57:41

@Ambiorix: joszip totra vagy kaya ibrahimra gondolsz?

pyxys 2012.08.05. 23:00:13

@alien: nézd, inkasszáltak néháynszor nav-ék, megkifogásoltam, helyt adtak, de pénzt vissza nem adnak, majd "jóváírjuk". aha anyád, én most akaratom ellenére finanszírozom azt a kib@szott államot? a második eset után körbenéztem, hogy hogy is van ez. hát úgy van, hogy nem csak velem történik ilyen, hanem bőséggel.
most akkor nem vehetik el, vagy elveszik.

pyxys 2012.08.05. 23:04:18

@[Lombroso]: "Egyem a szíved, az, aki azzal lép be, hogy szarik a hazájára, rosszabbul élünk, mint Rákosi alatt, és a legnagyobb problémája az, hogy hogyan szabaduljon meg a magyar állampolgárságától, azon én mi a francot marasztaljak? Mondjad nyugodtan! Ajánljam fel, hogy én fuvarozom iskolába a gyerekét? Esetleg a fél vesémmel maradásra bírhatnám? Hívjam meg egy kisfröccsre? Komolyan érdekel, hogy mi az szerinted, ami meg tudna győzni egy Magyarországot saját sikertelensége miatt gyűlölő embert arról, hogy itt maradjon. Na?"

én nem szartam rá. sőt, megesküdtem anno, hogy életem árán is megvédem. te tudod ez mit jelent? nem hát, mert csak a pofád urva nagy, amúgy nyilván elszaladnál a saját árnyékodtól is.
egyszóval te ne tegyél értem semmit. pont az olyanok miatt, mint amilyen te vagy, azért lett ez az ország egy szarkupac. a kormányban a helyed.
esetleg annyit tehetsz, hogy befogod és az írási kényszeredet mondjuk a budin a klozetpapíron éled ki. mert többre nem érdemes, csak hogy kitöröld vele.

pyxys 2012.08.05. 23:20:32

@[Lombroso]: "Igen, már vártam, hogy jöjjön az "én qrva sokat tettem a hazámért" szöveg, ami lássuk be, eléggé nehezen összeegyeztethető a "hontalan akarok lenni, szarok Magyarországra" szöveggel.
Arra számítottam, hogy majd arra fog felvágni valamelyikőtök, hogy havonta adott vért, de azért a határon információgyüjtés mint önfeláldozás sem rossz"

nem áldoztam fel magam, hanem teljesítettem a kötelességem és eleget tettem a feletteseim parancsainak. ezért mentem hírt szerezni. te meg közben aludtál a pihapuha ágyadban. most meg itt vered magad, hogy ki milyen hülye és milyen szaralak. nem gondolod, hogy visszább kellene venned az írdatlan nagy pofádból?

"Kicsit rövidebben is leírhattad volna azt, hogy két száraz kifliért és egy fél éves Népszabadság előfizetésért is szívesen odaadnád az állampolgárságodat, ami amúgy sem jelent neked semmit."

nemnem, nem kell érte még egy száraz kifli sem, az újságot meg már elég régen elektronikusan olvasom. látom, nem értetted meg, hogy miről szól ez az egész.
ennek az országnak nincs szüksége az olyanokra, mint amilyen én is vagyok. akik dolgozni akarnak, akik tennének valamit. helyette az olyan politikusokra van szükség, akik tartják a markukat amikor kiosztják a munkát. minden korményintézkedés abba az irányba mutat, hogy ezt forszírozzák, és ezt a rendszert bebetonozzák. tehát, mi, kiesünk ebből, mert nem illünk bele a rendszerbe. mondok egy példát, mert hülye vagy, hogy a párhuzamokat megértsd. most nagy magyarokodásuk közepette megfogalmazták hogy mi a magyar termék. nem írom le, majd járj utána, mondom én mit csinálok.
fogom a kurva magyar fejem és addig töröm, míg ki nem találok olyan elektronikus áramköröket, amiket aztán megtervezünk, legyártunk, írunk hozzá doksit, majd eladjuk. természetesen itthon magyar cégekkel gyártjuk, magyar ésszel tervezzük, magyar embereknek adjuk el és a kib@szott magyar államnak fizetjük az adót utána. jó sokat.
na. ez a nem magyar termék. érted? mert én nem hittem volna.
imígyen tehát, fogjuk a cuccunkat, és elmegyünk a innen egy olyan helyre, ahol nem azt firtatják, hogy milyen nemzetiségű a termék (egy globalizált világban ennek amúgy sincs egy szikrányi értelme sem), hanem azt nézik, hogy hasznos? jobbá teszi az életüket? ha igen, megveszik. ha nem, nem veszik meg.
persze, ha mondjuk a fidesz közeli cégekkel boltolunk, akkor _mindegy_ hogy mit adunk nekik el, egyáltalán nem számít, hogy szamárfül, piackutatás, vagy kukoricadarálék, nem, nem ez a fontos. hanem az, hogy hogy kinek hogyan lesz belőle pénz. ha a pénz útja világos és mindenki megkapja a magáét, akkor megy az üzlet. tökéletesen mindegy, hogy milyen szart csinálunk.
ez a baj. meg az olyan hülyék, mint te.

pyxys 2012.08.05. 23:34:05

@Dr_utcai_arcos: te hallottál dolgokat, én meg ott voltam a haborúban. láttál te is harckocsikkal eltaposott emberi hullákat? felgyújtott iskolákat bennégett gyerekekkel? nem arról szólt ez az egész, hogy majd a szerbek vagy a horvátok vagy akárki majd jól lerohanják magyarországot. de a hírszerzés akkor is működik, amikor pl semmiféle háborús tevékenység nem folyik. (illetve most magyarországon okosan megszüntették a katonai hírszerzést és beleolvasztották vmi vízfejbe ami megint csak orbán fennhatósága alá tartozik. vagyis ma magyarország átjáróház ismét, mint anno 1991..92-ben. akkor is hülyék vezették, ma is). persze békeidőben azért sokkal veszélytelenebb a dolog, mint amikor ész nélkül lövik egymást. sőt, tulképen egy idő után már mindenki mindenre lőtt ami mozgott.
tehát amit hallottál az nyilván igaz, de csak egy apró szelete az egésznek és ebből nem lenne szabad általánosítani vagy nagynagy következtetéseket levonni. a háború az szörnyű mindig, mindenhol és sosincs nyertese, akárkit neveznek utána győztesnek.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.05. 23:36:20

@pyxys: Már ne is haragudj, de az már tényleg a pitiáner önfényezés és a pofátlanság netovábbja, hogy a hazájáért akár az életét is feláldozó hősként állítod be magad azért, mert 20 éve elmormoltad, hogy megvéded a hazádat, különben hadbíróság elé kerülsz. Még szerencse, hogy ezt nem kellett bizonyítanod, így olyan, mintha így is lett volna.
Komolyan nem érzed az ellentmondást a saját szavaid között? Hogy az egyik pillanatban arra vered a melledet, hogy te esküt tettél arra, hogy az életedet is áldoznád a hazádért, aztán a következő pillanatban már azt magyarázod teljes beleéléssel, hogy semmilyen szinten sem kívánod Magyarország szekerét tolni, mert anyagilag neked itt nem olyan jó, és inkább hontalan lennél?

Ami meg a második szófosásodat illeti: felőlem nyugodtan szidhatod a mindenkori kormányt, az államot, a jogalkotókat. Nem fogom védeni őket, nincs értelme, és nem is szolgáltak rá semmilyen jóindulatra. Ezzel nincs is problémám. A problémám azzal a hazátlan bozgor magatartással van, amikor a nagy sértődöttségedben már fél lábbal kint vagy az országból (figyelj, még csak nem is ez a baj!), és méreteseket csulázol hátra azokra is, akik veszik a fáradságot, és itthon maradnak annak ellenére is, hogy nincs semmilyen kormánypárti hátszél mögöttük, bármennyire is jó lenne mást képzelni.

pyxys 2012.08.06. 00:00:36

@[Lombroso]:"Komolyan érdekel, hogy mi az szerinted, ami meg tudna győzni egy Magyarországot saját sikertelensége miatt gyűlölő embert arról, hogy itt maradjon. Na?"

:-) ezt majdnem kifelejtettem.
én elárulom, hogy mi lenne az. ha te meg a hozzád hasonlók mennének el. akkor maradnék.

honnan van akkora eszed, hogy még azt is tudod, hogy ki a sikeres és ki nem? majdnem irigyellek is, vazzeg. én ilyen okos lennék... minnyá felválthatnám lázárjánost, aki szerinte ugyebár mindenki annyit ér amennyi pénze van. (ha ez igaz lenne, szerintem te egy ruppótlan senki lennél... juj, beletrafáltam, bocsi)
hja, és mit nevezünk ugyebár sikernek?
én elégedet vagyok azzal, hogy szerényen, de megélek és 6 másik embernek biztosítok szintén szerény, de még eddig biztos munkát. ez a tervem a jövőre nézve is. de ez itt nem fog menni. (danke sehr herr matolcsy). magyarországot nem gyűlölöm, sőt, azért vagyok még itt, mert még nem sokkal ezelőttig is hittem benne, hogy mindez nem így lesz (azt sorra jönnek a némethnék, lézárjánosok, szíjjártók, sorolhatnám). azokat a gyökereket utálom, akik mint te, azt hiszik, hogy majd mindent jobban tudnak és osztják az észt, hülyének néznek mindenkit és szemrebbenés nélkül kitartanak a hazugságaik mellett, mindenáron. pedig tulképen szöllőkarónak sem lennétek jók. ez az amiből nem kérek. majd ha ti kipusztultok vagy elmentek innen, akkor visszajövök és a munkámat ismét a hazám szekerének tolására fordítom. de, már haragudj meg nyugodtan, én a fidesz szekerét magyarország érdekeivel ellenirányba nem fogom hajtani.
szal félreértetted a szitut. a sikerességnek ehhez semmi köze. a jövő, az ami miatt lép az ember. (vannak még néhányan, akik előre is gondolkodnak, nem csak a kurva nagy múltban élik ki magukat. HM lovashuszárok a baltikumban, mi? az aztán a magyarkodás. hja, meg a róvásírásos falutáblák, az kinek mekkora pénz? élni nem tudtam ezek nélkül a táblák nélkül. mivel kínaiból több van az országban, mint székelyből, tehát inkább kínai táblákat kellett volna kirakni, na de persze az nem olyan "magyaros húzás". most így magyarkodunk, hogy van rovásírásos tábla minden faluban. naná, hogy sokkal jobb a falvaknak)

pyxys 2012.08.06. 00:13:22

@[Lombroso]: "Már ne is haragudj, de az már tényleg a pitiáner önfényezés és a pofátlanság netovábbja, hogy a hazájáért akár az életét is feláldozó hősként állítod be magad azért, mert 20 éve elmormoltad, hogy megvéded a hazádat, különben hadbíróság elé kerülsz. Még szerencse, hogy ezt nem kellett bizonyítanod, így olyan, mintha így is lett volna."

faszi, te olyan értetlen vagy, bazeg, hogy ilyen nincs még egy.
higgyél ebben amit írsz, nekem jó úgy is. miért kerültem volna hadbíróság elé, ha nem mormolok? amúgy nem 20éve és nem mormoltam, hanem a kossuth téren mondtam, önként és semmi féle hadbíróság nem fenyegetett.
nem, nem vagyok hős sem. csak tettem a dolgom. te vagy köcsög, hogy nem értesz semmit, de úgy osztod az észt, mintha te fújnád a passat szelet.

"Komolyan nem érzed az ellentmondást a saját szavaid között? Hogy az egyik pillanatban arra vered a melledet, hogy te esküt tettél arra, hogy az életedet is áldoznád a hazádért, aztán a következő pillanatban már azt magyarázod teljes beleéléssel, hogy semmilyen szinten sem kívánod Magyarország szekerét tolni, mert anyagilag neked itt nem olyan jó, és inkább hontalan lennél?"

bocs, öreg, de nekem nincsenek anyagi gondjaim. és azért lépek időben, hogy ezután se legyenek. leszereltem már jó régen, mert ez az ország már nem az az ország, amit én szívvel lélekkel megvédenék. az olyanok miatt mint te.

"Ami meg a második szófosásodat illeti: felőlem nyugodtan szidhatod a mindenkori kormányt, az államot, a jogalkotókat. Nem fogom védeni őket, nincs értelme, és nem is szolgáltak rá semmilyen jóindulatra. Ezzel nincs is problémám. A problémám azzal a hazátlan bozgor magatartással van, amikor a nagy sértődöttségedben már fél lábbal kint vagy az országból (figyelj, még csak nem is ez a baj!), és méreteseket csulázol hátra azokra is, akik veszik a fáradságot, és itthon maradnak annak ellenére is, hogy nincs semmilyen kormánypárti hátszél mögöttük, bármennyire is jó lenne mást képzelni"

nincs bajom azokkal akik itthon maradnak. hogy ki miért marad az egy másik tészta. de nem miattad, ebben biztos lehetsz. ha azt tekintjük, hogy a az ország nagy része menne, ha tudna, akkor... érted? nem nagyon van kit köpködni. (amúgy rámutatnál, hogy hol "csuláztam" azokat akik maradnak?)
téged fikázlak, mert hülye vagy, de nem azért, mert maradsz. én mindenki döntését maximálisan tiszteletben tartom, megy vagy marad, semmi közöm hozzá. te bekaphatod, mert hazudozol is már.
nekem azokkal van bajom, akik tönkreteszik az országot. de nem baj, hogy nem értesz semmit. kellenek hülyék is. unalmas lenne a világ ha nem lennének olyanok, int te, akin lehet nevetni.
bár inkább szánalmas vagy az ostobaságod miatt.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.06. 00:18:11

@pyxys: Názd paraszt, kicsit túl hosszan szúrkálod a ködöt ahhoz, hogy ne szarjalak le. Pá.

pyxys 2012.08.06. 00:53:43

így is vissza lehet vonulni.
eleinte leszólsz valakit, aki dániában dokkmunkás. vagyis akárkit, aki elment vagy elmenni készül az országból. me'hogy mán milyen magyar az ilyen?! akiről eleinte azt hitted, hogy álmodozólondonimosogatófiu.
majd minden rezdülés nélkül elmondod, hogy én "csulázom" azokat akik itthon maradnak. hablatyolsz hadbíróságról, sikertelenségről, hazafiasságról...meg nem is tudom már mikről összevissza, csak egy dolog derül ki mindebből, hogy iq-d nem igen haladja meg a testhőmérsékleted, max akkor mikor hypothermiában vagy. majd ezek után angolosan távozol.

tartozol egy bocsánatkéréssel azok felé, akik elhagyni kényszerültek/nek az országot, vagy csak úgy simán ahhoz volt kedvük, mert attól, hogy megy, még szeretheti a hazáját egy londoni mosogatófiú, dániai dokkmunás, trondheimi mérnök (jó, 7fő, nem egy) is. adott esetben még jobban is, mint te.

nah, hát mindezekért vagy egy idióta senki, egy súlytalan nulla (a köd az jó! kösz), aki megragadta a billentyűzetet, hogy majd jólmegaszongya a tutit a pórnépnek. (mennyé kormányszóvivőnek, annak jó lennél, bazeg. komolyan.)
jó éjt. pihengess, addig sem csinálsz nagy bajt.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.06. 15:35:31

@pyxys: Még mindig hosszan fosod a szót a nagy büdös semmiről.

alien 2012.08.10. 21:20:59

@Virág et.: nem nem ott kezdődik, ugyanis a perindítás hatálya az fmh közlésével áll be,
Pp. 315. § (5) bekezdés

5) A fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésének ugyanaz a hatálya, mint a keresetlevél beadásának. A fizetési meghagyás kézbesítésének ugyanaz a hatálya, mint a keresetlevél kézbesítésének (128. §).

ja a hagyatéki eljárásban a közjegyző egyáltalán nem jár el bíróságként mert nem az

@pyxys: a nav hogy jön a bírósághoz

alien 2012.08.10. 21:27:57

@Virág et.: hát az vastagon hatósági jogkör államhatalom alkalmazása, hogy a polgári jogom érvényesítésére kötelezően rendelt eszközhöz (fmh) anyagi jogerő kapcsolódik, hiszen ha ott jogerőre emelkedik azt már többé nem peresítheted (ítélt dolog) az eljárás meg a kérelem benyújtása után már perfüggőséget eredményez hát akkor csak valami bíróság szerű jogkör az fmh kibocsátása

blackshíp 2012.08.12. 13:41:55

@alien: a közjegyző nem mérlegel, nem vizsgálja, hogy jogosan nyújtottad-e be az fmh-t, egyáltalán, hogy van-e bármi amivel alá tudod támasztani a követelésedet (ezekről ugye nyilatkozol, de igazolnod semmit sem kell). A közjegyző fmh ügyben gyakorlatilag postásként üzemel és csak nagyon formai dolgokat vizsgál (pl. létezik-e az adós, van-e jogalanyisága, ilyesmik). Magánszemély esetén ugye van arra lehetőség, hogy a közjegyző töltse ki az fmh kérelmet (egyébként erről szól a blogbejegyzés), de a többi esetben már csak a kész elektronikus kérelmet szignálják ki rá véletlenszerűen. Egyébként, ha 30 napon belül nem bocsátja ki az fmh-t (az elektronikus nyomtatvány benyújtását követően) akkor a rendszer automatikusan postázza (és a közjegyző felelőssége lesz, ha mégis formai hibás volt).

Jogerőre pedig akkor emelkedik az fmh, ha az adós nem mond ellen. Ha pl. hibásan, a kézbesítési szabályoknak nem megfelelően kézbesítik, akkor igazolási kérelemmel még "jogerőre emelkedés" után is megállítható az eljárás. És igen az elvárható, hogy ha valaki kap egy fmh-t legalább vegye a fáradtságot és mondjon ellen, ha nem tartja jogosnak.
süti beállítások módosítása