2013.01.06.
13:25

Írta: Krasnyák Dudu

Mennyi pénzedet dobja ki a BKV az ablakon?

A BKV - vagy a tököm tudja, hogy hívják most - évtizedek óta az egyik legnagyobb lenyúlda.
Nem tudom elhinni, hogy a saját zsebének (és pártkasszák?) tömésével megbukott Szilágyiné Szalai Eleonóra az első és az utolsó volt a sorban, hogy Hagyó Miklós egyedül ártatlan a közpénzek közelébe kerültek sorában.

Nem tudom elhinni, hogy a beszerzések során egyetlen fillér közpénz sem vándorol magánzsebbe.
Nem tudom elhinni, hogy áremeléssel lehet kisegíteni ezt a beteg mamutot.
Nem a fizető utasoktól kell több pénzt beszedni, hanem azt kell elérni, hogy többen fizessenek.

Tavaly nyáron hirtelen buszozni kényszerültem a Szent Imre Kórháznál.
Nem volt jegyem és a környéken SEHOL nem árultak BKV jegyet.
Utálok bliccelni, utálok potyázni, utálok ingyen igénybe venni valamit, azért képes voltam elsétálni a Kosztolányi Dezső térre, ahol a buszvégállomáson végre kaptam jegyet.
Mégis ingyen utaztam, ugyanis a hetes buszon egyetlen készülék sem működött, amivel érvényesíteni lehetett volna a jegyet.

Tegnap késő este megint felszálltam egy hetes buszra.
Tudtam, hogy békávézni fogok, ezért volt nálam jegy.
Elővettem és érvényesítettem.
Nem sokan voltak a buszon, de úgy néztek rám, mint a hülyére.
Merthogy ilyenkor úgysem jön ellenőr.

No itt a baj.
Ahelyett hogy a jegy és a bérlet árát emelik, inkább jönne tízszer annyi ellenőr, egyenruhásokkal megtámogatva.
A morál ettől nem javulna semmit, de a lebukás veszélyének hatványozódása esetén sokan százszor is meggondolnák az utastársaik megkárosítását.

A hányinger kerülget azoktól a seggfejektől, akik elméleteket gyártanak a bliccelés igazolására és még nyilvánosságra is hozzák. Ezek közönségek tolvajok, semmiben nem különböznek az áruházi szarkáktól meg a Szalainé Szilágyi Eleonóráktól és a létükkel legalizálják egymást, hogy száradna beléjük a redbull!

200 komment

Címkék: bliccelők jegyellenőr BKV

A bejegyzés trackback címe:

https://szmfszm.blog.hu/api/trackback/id/tr985001142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom meg áll 2013.01.07. 12:06:45

@esefe: és akkor nem lenne Bp hirtelen az egymillió segíjes bérletes városa

Titus_sb 2013.01.07. 12:07:08

Én is bliccelek.
Csak. Nem érdekel, hogy utálsz.
Erre VAN megoldás, MŰKÖDŐ megoldás.
Többféle is, nem kell feltalálni a spanyolviaszt.
Ja, hogy akkor az ellenőrök 90%-ának nem lesz "munkája" ? És a statisztika megharap? Hát igen...
És az hogy egy metromegállóban van minimum 4 semmittevő, és nem lehet jegyet venni? Mert abból a 4-ből az egyik nem tudna árulni? Hhha?
És amikor az első metro 6.40-kor megy, a jegyárusítás meg 7-kor nyit? Hha?
Automaták?? Heh.. Ugyanmár.
2013 van, és szaladgálsz a városban, hogy PAPÍRFECNIKET vegyél! Amit Orkoknak mutogatsz!
Jééézusom. Ez DIREKT van így mert különben nem tudod eldugni azt a párezer munkanélüli degeneréltat, nem tudod ellopni a pénzt, nem tudsz megbüntetni kb. bárkit a BKV-n, nem tudod lenyúlni a hitelt, nem tudsz pénzért könyörögni, és nem tudnád megoldani hogy más fizesse ki azt a szart amit összegazdálkodtál.

Vegyek jegyet? Akkor áruljatok bazmeg!
T

Levee44 2013.01.07. 12:08:12

@eßemfaßom meg áll: Mit nem tart be? Például az alapvető higiéniai és biztonsági követelményeket, amiért bármely más céget már rég bezártak volna, pár dolgozót/vezetőt rács mögé dugva egyúttal. De ezen jobb nem is elkezdened vitázni, mert a BKV elképesztő pofátlanságáról mindenki regényeket tudna írni, és ez meg is történt már számtalanszor az interneten.

esefe 2013.01.07. 12:11:34

@eßemfaßom meg áll: Lehet, hogy nem tudom már követni, de valaki azt mondta, tíz perc a hat km. Azt hittenm te voltál, azért erőlteted. Ha nem, bocsánat!

eßemfaßom meg áll 2013.01.07. 12:13:13

@Levee44: "Például az alapvető higiéniai "

Nem kellene telehányni/szarni kedves hajéktalanok és bulis fiatalok.

"biztonsági követelményeket"

Azért alapvetően kevesen halnak meg a BKV miatt, mondjuk kb csak azok akik a metró elé ugranak.

eßemfaßom meg áll 2013.01.07. 12:14:54

@esefe: OFF Nem irtál "6km-t" hanem "ha km-t"-irtál amit én egynek vettem, igy jött ki a 10 perc, de ezt fentebb már írtam.

esefe 2013.01.07. 12:17:36

@Levee44: Erről jut eszebe. Egyszer vagy tíz éve, felszálltam egy buszra. Egy kibasszottul büdöd, totálrészeg luvnya ült az egyik széken. Persze, hogy nem ültem le mellé, de nem is mentem sokat. Hát egy fél perc múlva megtalált, hogy üljek le mellé, és leszop. Nem is hagyta abba, míg le nem szálltam.

Mondjuk ilyet nem szabadna megengedni a BKV-nak. Ha másnak nem, a buszvezetőnek kéne lebaszni a járműről! Én is letudnám, de messze nem az én dolgom őrként viselkedni egy buszon.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.07. 12:18:46

@igazi hős:

Ha helyben laksz és dolgozol, akkor a tízezres bérlettel lehet olcsóbb a dolog, feltéve ha a munkahelyed és a lakásod 10 km-re vannak egymástól.

Ha agglomerációból jársz, akkor a nagy átlagnak egyenlő, de egyre nagyobb az a tömeg, akinek olcsóbb a kocsi.

Az, hogy a bérlet nem emelkedik az üzemanyaggal arányosan, ezáltal olcsóbbá válik a tömegközlekedés, nem megoldás, mert a tömegközlekedést is fenn kell tudni tartani, annak is vannak költségei, melyek viszont a bérlet áránál jobban növekednek.

kártékony 2013.01.07. 12:19:11

Úgy is van! Több egyenruhás kell, meg rend és fegyelem!! Javaslom, hogy az ellenőröknél legyen lőfegyver is, hogy akinél nincs jegy, azt azonnal likvidálhassák is!

esefe 2013.01.07. 12:19:13

@eßemfaßom meg áll: Lemaradt a "t". Bocs! Nem vagyok perfekt gépíró.

kennyking 2013.01.07. 12:22:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Prágában is így működik.( Jól és olcsóbban, mint Pesten)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.07. 12:23:07

@Anti Anyag:

"Bp- lakcím kártyával 3000 Ft, vidékivel 5000 és egy hónapban egyet vehetsz. "

Aki havi 20 alkalommal esetleg csak egy járatot használ oda-vissza (reggel be, este ki, ingázó), az miért fizet többet, mint aki a teljes hónapban, még hétvégén is fel alá buszozik?

kennyking 2013.01.07. 12:23:11

@esefe: Addig szopott, amíg le nem szálltál? Messzire mentél? :)

Levee44 2013.01.07. 12:23:21

@eßemfaßom meg áll: Értem, tehát ha nem tudok jegyet venni, nem a BKV a hibás, végül is 2013-ban is gyalogolhatok azért, hogy vehessek egy darab papírt, amivel aztán mondjuk utazom 5 megállót egy közlekedési eszközön. Igaz, ez jobban illenék az 1923-as évhez, de hát a BKV így szolgáltat, és a BKV-nek mindig igaza van.

Ha nem takarítanak, arról sem a BKV tehet, hanem a hajléktalanok és a "bulis fiatalok" (ehhez a kifejezéshez külön gratulálok). Nem is tudom, miért nem lövik le őket, hogy a BKV-nek könnyebb dolga legyen. Igaz, pl. a plázákban nem tiszta mocsok minden, pedig oda is bárki bemehet, de mondjuk nekik nincs is íratlan felmentésük a mások által okozott szennyezés eltakarítása alól.

A biztonsági követelmények betartása sem számít, amíg nem halnak meg sokan... :D

Magyarán szólva mindenki hülye, csak a BKV nem tehet soha semmiről.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:24:21

@igazi hős:
A tömegközlekedés is monopólium, csak szűkebb területen, létezik helyettesítő termék (pl. autó, kerékpár), de az nem ugyanaz, nem pont ugyanazt az igényt elégíti ki. Lásd pl. a gyereked nem tud autót vezetni.

kennyking 2013.01.07. 12:24:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szerintem is lenne kereslete a vonali bérletnek.Azt vennék én is, de inkább gyalogolok negyedórát a munkahelyig, mint egy bő tizesért venni egy bérletet, amit nem használnék ki.

esefe 2013.01.07. 12:27:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A vidéki is használhatja a budapesti összes vonalat, csak még az azon kívülit is az otthonáig, amit budapesi nem használhat. Budapest is van, aki csak egy vonalon járna.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.07. 12:30:20

@esefe: A vidéki Volán és MÁV bérletet vesz jelenleg. Májustól a jelenleg kijáró BKV járatokat is átveszi a Volán.

esefe 2013.01.07. 12:32:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: De azokat 90%-ban kifizeti a munkáltató, egy rendelet alapján. A BKV-t ma már csak kivételesen.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:32:39

@esefe:
"csak még az azon kívülit is az otthonáig, amit budapesi nem használhat."

Mert miért nem használhatja?

esefe 2013.01.07. 12:34:47

@esefe: Ja és akkor is, ha más költsége nincs is. Nekem van egy kolleganőm, aki vidékről jár be. A vonatbérlet kifizetve 90%-ban,más meg nem kell, mert öt perc sétával az irodában van. Aki meg egy kerülettel arrébb lakik, az fizet tízezret.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:35:06

@kennyking:
Van olyan város, ahol van vonalbérlet, kb. 10%-al olcsóbban mint a teljes.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.07. 12:36:15

@esefe: 86,5%-ot. De ahol tehetik, ott nem fizetik ki. Vagy eleve kevesebb a fizud.

Tehát egy helyit felvennének 120 nettóért, akkor akinek 20 ezres agglós bérlet kell, majd csak 105 nettóért veszik fel. Tudok már több ilyen esetről.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:36:21

@esefe:
A vonatbérlet 90%-át gondolom a munkáltató fizette.

Csak mert amúgy 20 km vonatbérlet már drágább mint a BKV bérlet...

esefe 2013.01.07. 12:36:27

@Zabaalint: Miért igen? Akkor minden vonalat használhat a budapesti is száz km-ig? Vagy csak egyet?? De melyiket? Aki vidékről jár be, annak adott.

Alikam 2013.01.07. 12:38:33

@esefe: bizonyára világlátott ember lehetsz. Mondom, menj olyan városba ahol 7000-et fizetsz a helyi bérletért, ami annyit jelent, hogy egy 30 percenként közlekedő busszal 1-2 kilométerre meg is tudod közelíteni a célhelyet...
Átszállás nincs, mivel nincs mire átszállnod, és ha esetleg a város melletti faluban laksz akkor minden nap szerencsejáték, hogy a vonatot - amiért persze külön fizetsz - beéri e a busz, aminek persze 5-ből 3x rohanás a vége.
Vagy költözz olyan helyre, ahol napi két kilométerért 500 forintot kell fizetned, helyi bérlet nincs, ellenben akár 45 percenként is jár a busz...

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:39:07

@esefe:
De azért fizet is bérletet. Ha meg nem jut el a vonattal, mert nem a pályaudvar mellett dolgozik, akkor eleve 2 bérletet vehet.

tataugebu 2013.01.07. 12:40:04

@raar-pingvin: persze, az egészben csak az a rettenetes, hogy bele vannak kényszerítve az emberek, hogy eladósítsák magukat, mert bérből és fizetésből lehetetlen megoldani.
Mondjuk, ha valaki írhat tanulmányt a bkv-nak 50 misiért, az más. :/

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:40:45

@Alikam:
Jaja, mondjuk aki 10 km-re lakik egy várostól, ahol még helyire át kell szállnia, az örülne, ha a két bérlet 10k alatt lenne együtt...

esefe 2013.01.07. 12:41:17

@Alikam: Világlátott vagyok. Kb. nyolcvan országban jártam eddig.

Ezt az odtobaságot meg ne erőltesd! Neked kellemetlen, hidd el! Aki még az utaskilométerről sem hallott, az bizony képes ökörséget beszélni, ha a személyszállítás kerül szóba.:))

csücsköm 2013.01.07. 12:42:07

Amszterdamban minden buszon, villamoson KALAUZ van, akinél ott helyben megveheted a jegyed. És kb ugyanolyan forgalmú, ugyanolyan hosszú egyterű villamoson, mint Pesten a 6-os, 2 ajtónál van a felszállás, elől, és a kalauz fülkéjénél. Ja, és a napijegy 500 ft körül van. Nem orkok, biztonsági őrök, rendőrnek öltöztet mittoménmicsodák.

Alikam 2013.01.07. 12:43:14

@esefe: felejtsd már el ezt az egy vonalat. TE a budapesti bérlettel, Budapest bármely pontjára eljutsz 10.000 forintért, akárhány átszállással, akármilyen közlekedési eszközt igénybe véve.
Aztán elég egysíkú életed lehet ha csak amúgy egy vonalat használsz, az emberek többsége ügyeket is szokott ám intézni, bevásárlás, hivatal, bank, rokon -barátlátogatás, bulizás, vásárlás....

esefe 2013.01.07. 12:43:59

@Zabaalint: Most mond!:))

Midnennek megvan az előnye meg a háránya. Nem lehet minden koszos faluba operaházat építeni, hogy en basszon rá a poor, ah aoperába menne!

Viszont ő a negyede árért veszi az ingatlant, megtermelheti otthon az alapvetőt, és nem járnak az abalaka alatt autók furt.

esefe 2013.01.07. 12:47:20

@Alikam: Értsd meg! Látszik, hogy fogalmad nincs az egészről, de legfőképpen a szakmai összafüggésekről. Amatőrnek is mulatságos vagy. Így nem lehet vitakozni.

Képteleség a szakácsművészetről vitakozni azzal, aki azt hiszi, hogy a rántotta a kerben terem. Remélem ezt végre megérted!

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:47:20

@esefe:
Egy átlagos vonal eleve hosszabb Budapesten, az átlagos utas is többet utazik, esetleg több vonalon is, mint egy vidéki helyi tömegközlekedésben. A leépítések miatt pedig a legtöbb vidéki városban a gerincjáratok ugyanúgy tömve vannak.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:50:16

@esefe:
Neked nincs fogalmad az egészről. Teljesen igazad van az utaskilométerrel kapcsolatban, de nem az az egyetlen tényező. Ha igazad lenne, akkor lenne 10-20 ezerért olyan bérlet, amivel az ország bármelyik pontjára eljuthatsz, azon az alapon, hogy egymagad úgysem fogsz naponta 10 km-nél többet utazni.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 12:51:40

@esefe:
"Világlátott vagyok. Kb. nyolcvan országban jártam eddig."

Én sok hozzád hasonló embert ismerek, aki már járt a világ összes nagyvárosában, de itthon Budapestről talán életében kétszer tette ki a lábát.

Alikam 2013.01.07. 12:52:33

@esefe: Ja most már hirtelen a közlekedési vállalatok anyagi megfontolásairól beszélünk, értem, tehát akkor ezek szerint egyetértesz abban, hogy Pesten országos átlagban jóval olcsóbb a tömegközlekedés. Na legalább idáig eljutottunk...

kennyking 2013.01.07. 12:52:41

@Zabaalint: Hát az nem egy nagy durranás.Ha egyharmada lenne, akkor szerintem mindenkinek megérné.

piszter 2013.01.07. 12:53:13

nagyrészt egyetértek. csak az a gáz, hogyha nem lehetne bliccelni, akkor nem sokan utaznának. de akkor meg minek a sokk cuccra költeni egy vasat is. jelenleg egy groteszk módon fenntartott rendszer üzemel a BKV kezelésében. jelesül megvalósították a legtöbbeknek ingyenes helyi közlekedést. a pár hülye fizet, a többiek meg ingyenesben utaznak. őket nem is érdekli az emelés. :D

a büntit kellene emelni, mondjuk 100 000 forintra. mingyá mindenki venne jegyet, bérletet. e mellé kellene a sok ellenőr egyenruhással. legalább nőne a foglalkoztatottság. minden buszra egy párat belőlük, nap végére a bérük többszörösét beszednék... zsebbe, persze, de ez egy másik történet.

Alikam 2013.01.07. 12:56:30

@esefe: te ellenben nagyon okos vagy, csak eddig kb. semmit nem mutattál fel. Vagyis azt, hogy amit eddig elmismásoltál, hogy olcsóbb a tömegközlekedés a fővárosban mint máshol az országban azt végre beismerted, de gyorsan gyártottál hozzá indokot is, hogy miért...

Ahhoz meg, hogy ezen egyszerű tényt leszögezzük nem kell közlekedésmérnöknek lenni. Vagy szerinted ahhoz, hogy leperkáljak 500 forintot 2 kilométerért és érezzem, hogy ez bizony a fővárosi árakhoz képest kurva sok miféle diplomával kell hogy rendelkezzek?

igazi hős 2013.01.07. 12:59:29

@esefe: Nem turkáltam a zsebedben, de nagyon kilógsz a statisztikából, erre kérdeztem rá: vagy nagyon közel laksz (BP átlóban több mint 30 km, ehhez képest értendő a közel), vagy extrém olcsón autózol, vagy valamit kihagysz a számolásból.

Alikam 2013.01.07. 13:00:44

@Zabaalint: hagyjad, ez csak egy okoskodó senki. Azt hiszi, hogy mindent tud, közben meg semmit se...:)

Sorba dől be a hülyeségeivel de mint a zenebohóc, mindig van nála másik...

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 13:00:45

@kennyking:
De akkor mindenki aki 1 vonalat használ naponta a munkába járáshoz, ilyet venne, és durván csökkennének a BKV bevételei. Van akinek a 10% is megéri, ha csak munkahelyre megy tömegközlekedéssel.

kennyking 2013.01.07. 13:04:26

Lehet.Én ezért gyalogolok, ha messzebbre megyek, főleg a családdal, akkor autóval.Bár a gyerekeknek van bérletük.Egyébként én nem gondolom irreálisnak a tízezer forintos bérletet.( persze az átlag magyar jövedelmekhez képest azért húzós).A jegyek ára viszont túlzó.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 13:04:36

@Alikam:
Az utaskilométerben van némi igazsága, de csak részigazsága. Mert nyilván ha sok az utas, ugyanakkora jegyár mellett sűrűbb járatszámra futja. Ettől még egy 10-szer akkora hálózatra jogos, ha némileg drágább a bérlet.

igazi hős 2013.01.07. 13:05:51

@Zabaalint: Mondj egy olyan helyet, ahova nem visz el a taxi és elfogadom az érvedet. A gyerekek nem vezethetnek autót. A rokkantak nem tudnak kerékpározni. A szegényeknek nem telik BKV-re. Egyiket sem érzem kirekesztésnek. Antiszociális vagyok.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 13:08:26

@kennyking:
A túlzó helyi jegy árak ott buknak ki legjobban, ahol kombinált járatok vannak. Tehát adott egy város egy helyi járata, amely a városhatár után helyköziként megy tovább. Ha az utolsó városon belüli megállóhoz mész, lehet hogy teljes áron is kétszeresét fizeted, mint ha távolsági jegyet veszel a következőre.

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 13:10:19

@igazi hős:
Ja, hogy a taxi, mint alternatíva? Szerintem ez összevethetetlen, mert egy tömött busz nagyságrendekkel költséghatékonyabb, olyat viszont csak a monopóliumban lévő vállalatok üzemeltetnek.

Kivlov 2013.01.07. 13:13:42

@tataugebu:
ledolgoztak? és???
akkor legyen nekik ingyen a kenyér is a boltban! Meg a Suzuki Swift Esztergomban! Az miért nem? Az nem jár nekik???

Szarazinda 2013.01.07. 13:16:38

@Alikam: nálad a pont. Pontosan erről van szó, és ez az, amit nem értenek meg azok, akik folyamatosan a fizetést támogatják, merthogy használni a bkv-t az lopás, ha nem fizetsz.

Miért is? Azért mert nyugat európai jegyárakat követelve összehasonlíthatatlanul szarabb szolgáltatáast nyújtanak, nyilván alacsonyabb bérköltségek mellett?

Mert ezen jegyárak mellett van gyakorlatilag kettő metróvoanlunk, mert a külföldiek ás önmagunk előtt is szégyellnivalóan ocsmány "jegyellenőrzési rendeszerünk" ezekkel a primitív bomberdzsekis kidobóemberekkel. Mert ezen jegyárak mellett bizonyos járműtípusok a szétesés és az életveszély szintjén vannak. Mert ezekért a jegyárakért máshol profi metrórendszereket használhastsz profi beléptetőrendszerekkel, kártyát is elfogadó, ekllő számban rendelkezésre álló automatákkal az állomásokon.

És mindezek mellett évről évre pakolják ebbe a cégbe a mi adóforintjaikat. Azt a szolgáltatási színvonalat, amit nyújtanak, már többszörösen kifizettük az adónkból.

Nem fizetek. Bliccelek. Elvből, és vállalom. Sőt, hogy egyeseket még jobban ingereljek: jó a fizetésem és amúgy simán megengedhetném magamnak.

De nem fizetek egy olyan cégnek, amelyik ellopja a pénzemet. Mert szó szerint ez történik. Nekem ne jöjjön senki azzal, hogy, ha igénybe veszek egy szolgáltatást, akkor fizessek, mert ezzel alapból egyetértek, de a BKK esetében egyszerűen nem ez a helyzet. A BKK nincs versenyhelyzetben, az állam mindnyájunk adójából pótolja vissza azt a pénzt, amit kilopnak belőle. Ennyi. Győzzetek meg, hogy ezek mellett fizetni is kellene.

Múltkor aszondta a gorilla, hogy akkor megyek taxival. Levezettem neki, hogy miért is nem, ő meg a pofámba mondja, hogy a taxitársaságokat is támogatja az állam az adómból. Persze, hogy a pofájába röhögtem és beslisszoltam. És amíg a BKK ellopja a pénztemet, addig így is fogok tenni. Szigorúan elvből.

kennyking 2013.01.07. 13:19:50

@Zabaalint: Erre példa a HÉV.Évek óta nem utazom vele.Inkább az autó.De az is irreális, ha a városon belül át kell szállni egyszer-kétszer.Az oda-vissza a havi bérlet egyötöde.kb.

tataugebu 2013.01.07. 13:23:08

@Kivlov: szerintem igyál egy kis hideg vizet és higgadj le.

Alikam 2013.01.07. 13:30:33

@Zabaalint: azzal nincs baj, csakhogy az eredeti felvetésében önmagában azt a tényt tagadta, hogy Budapesten olcsóbb a tömegközlekedés.
Aztán amikor soroltam neki a példákat, hogy bizony ezért meg azért olcsóbb, mert máshol tized ennyit nem tud ennyi pénzből utazni, akkor jött az utaskilométerrel, ahelyett, hogy azt írta volna, hogy igen, tényleg így olcsóbb, de van utaskilométer is.

De persze, hogy beismerje, hogy hülye volt, az nem, és persze ő a zseni mi meg a tudatlanok...

Zabaalint (törölt) 2013.01.07. 13:32:13

@Alikam:
Ja igen, te végül is nem is arról írtál, hogy a vállalatnak mennyibe kerül, hanem hogy az utas mit kap a pénzéért, ezt nézve tényleg nagyon olcsó, különösen a falusi napi 2-szer közlekedő járatokra vett bérlethez képest.

Kivlov 2013.01.07. 13:45:29

@tataugebu:
Szerintem meg te, meg a hozzád hasonlók gondolkozzanak el, hogy mennyire irracionális az ingyenes utazgatás Magyarországon.
Ilyen NY-on sincs. Ennyi, nincs miről beszélni.

Alikam 2013.01.07. 13:52:49

@Szarazinda: nem ítéllek el, én nem bkvzok, ha tenném akkor szerintem sanszos, hogy vennék jegyet mert nincs kedvem először lenyomni egy ellenőrt aztán meg a rendőrségen magyarázkodni, hogy miért is történt ez.

De az biztos, hogy itt az emberek gondolkodásával valami kurva nagy probléma van.
Hogy ez a cucilizmus öröksége-e vagy sem - bár már mindent erre fogunk és azóta már felnőtt egy generáció és azok sem feltétlen okosabbak -, azt nem tudom, de mintha alapvető összefüggéseket nem látnának itthon az emberek.
Mintha az lenne az általános vélekedés, hogy nekem az állam csak szívességet tesz.
Holott egy normális országban az állam a lakosságot, az állampolgárokat szolgálja, mert az fizet adót, abból van az államnak a fő bevételi forrása. Tehát visszaosztásról van szó és nem arról, hogy az állam a Marsról kapja a pénzt és minket eltart.
Mi tartjuk el az államot!
Én éves szinten több millió forintot adózok! Fizetem a rezsit, körzeti dokihoz szerencsére egy évben egyszer kell elmenjek, fizetek a postáért, fizetek a benzinért, fizetek a műszaki vizsgáért, mindenért fizetek úgy, hogy közben több milliót fizetek az államnak évente adó formájában.

Most akkor miről is beszélünk?

Cserébe kapok egy lepukkant, szétlopott bkv-t, kátyús, fostalicska utakat, hanyatló egészségügyi ellátást, koszt, szart...

Fizetek én szívesen, csak lássam a hasznát. Más országban is fizetnek mint a katonatiszt, csak éppen az állami szolgáltatások minősége az messze a mienk fölött áll,. kivéve az egészségügyet, mert az sok országban teljes, vagy félbiztosítós rendszerrel működik.

Tehát én a pénzemért csak a szart kapom és akkor én vagyok a tolvaj, ha ezek után nem érzem jogosnak, hogy még a szarért, amit az én adómból tartanak fent még fizessek is.

Valahogy nagyon megborult ez a kapcsolati rendszer ebben az országban és tényleg nem tudom mi van az emberekkel, hogy azt hiszik, itt az állam nekik bármilyen szívességet is tesz.

És ne jöjjön senki azzal, hogy hát sok minden van állami támogatás mert annak azt mondom, jó, akkor vigyük kenyértörtésre a dolgot, deka adót nem fizetek és cserébe mindent full áron fizetek ki. Tippelek ki járna jobban. Magándoki alapos kivizsgálást 10.000 forint, autóval járok, benzinen deka támogatás sincs, ellenben van benne útdíjalap amiért elvárom legalább a szar kátyús utat, élelmiszeren nincs állami támogatás, gázon van, legyen akkor, dupláját fizetem köbméterenként.
Postát nem igen használom, ha személyit, jogsit újítok az megint pénzbe kerül, szóval én bármikor lemondok az állami támogatásról és szolgáltatásokról cserébe ha nem fizetek adót...
Ha lesz gyerekem, majd ki lehet számolni, hogy mennyi a tanárok fizetése meg az iskola fenntartása osztva 300-al és azt is kifizetem...

Alikam 2013.01.07. 13:53:33

@Zabaalint: pontosan, és ennyi a lényeg, lehet beszélni a vállalat árbevételéről és annak kalkulálásáról de az megint egy más téma.

igazi hős 2013.01.07. 14:08:50

@Szarazinda: "Győzzetek meg, hogy ezek mellett fizetni is kellene." Nem kell fizetned. Nem kéne használnod, neked sem kötelező. Ilyen egyszerű.
Az hogy a képviselők lopnak és hazudnak az elég indok, hogy ne fizess adót? Vagy ahhoz már nem vagy elég bátor, csak kicsiben? Mi ez, ha nem pitiánerség?

Szarazinda 2013.01.07. 15:05:17

@igazi hős: szerinted pitiánerség, szerintem realizmus. Egyfelől annak a kihasználása, hogy ebben az esetben, az adóval ellentétben, ezt meg tudom tenni, csak kellő határozottsággal kell elküldeni az orkokat a picsába. A másik az, és részben pont ezt magyarázom, hogy adót fizetek, hiszen ebből pótolják vissza azt, amit a bkv-ből kilopnak. Az adóbefizetés nélkül nem működik az állam, teljes egészében válik működésképtelenné. Nem mondhatom, hogy egy fillér adót nem fizetek, mert akkor nincsenek utak, nincsen az orvosoknak, tanároknak fizetése, nincs semmi.

Itt egy konkrét vállalkozásról beszélek, egy konkrét vállalatról, ami konkrét közszolgáltatásokat kellene, hogy nyújtson. Ezt pedig a korábban vázolt működési mechanizmussal, áron, és színvonalon végzi. A nap végén ennek összességét hívják lopásnak.

Szóval igazi hős, szerintem próbálkozz tovább azzal a győzködéssel. Ezt az adófizetős közhelyanalógiát ezerszer hallottam, és, mint látod, nem hat meg.

igazi hős 2013.01.07. 15:26:10

@Szarazinda: Nem akarlak győzködni, te már meggyőzted magad, hogy ha más is lop, akkor neked is szabad. Ezt hívod realizmusnak.
Igazán vicces ahogy a BKV látványos lenyúlásaira hivatkozol, hogy amiatt kell a te adódból "kisegíteni" a BKV-t. Számolj egy kicsit: több mint 1 mrd utazás van egy évben, ha mindenki teljesen becsületes lenne a BKV környékén, akkor hány forinttal több jutna egy utazásra? 1, 2, esetleg 5? (5 Ft/utazás az 6,5 mrd, nagyon sok pénz.) Azaz 345 Ft lenne egy jegy, 350 helyet.
Ami nem fedezi a költségeket, mivel az utasok 30-40 %-a nem fizet. Az mennyit jelent: hoppá, ha mindenki fizetne, akkor egy jegy 210-245 Ft lenne.
Eredményhirdetés a "Ki a nagyobb tolvaj?" versenyben elmarad.

Neked 350 Ft-ot ér a tisztességed, én magasabbra teszem a mércét. Nem állítom, hogy nekem lenne igazam.

igazi hős 2013.01.07. 15:26:53

@igazi hős: "350 helyet." = " 350 helyett."

Szarazinda 2013.01.07. 16:13:02

@igazi hős: "te már meggyőzted magad, hogy ha más is lop, akkor neked is szabad"

Dehogyis. Ennek pont az ellenkezőjéről van szó, pontosan ezért érzem falsnak az adóelkerülést, mint analógiát.

Azért mert a Közgép közpénzt nyúl le, nem gondolom, hogy nem kellene adót fizetnem, mert nem az a tanár lopott tőlem, akinek a fizetésére elmegy az adóm egy része.

De miért fizessek, egy vállalatnak, amelyik ellopja a pénzemet?

Nyilván tivább lehetne gondolni, és azt mondani, hogy ezzel az államot hozom döntéskényszerbe, hogy a BKK-t segítse ki az adómból, vagy a tanárnak adjon fizetést, de akkor legközelebb majd az engem kizsebelő tolvajnak is, akinek kenyérre kell, még plusz pénzt adok, hogy ezt se az államnak kelljen szociális támogatások formájában megtennie? Hol a határ?

A BKK esetében egy jól definiálható, körülírható vállalat, jól behatárolható szolgáltatást kellene, hogy nyújtson. Ezt nem teszi, hanem ellopja a pénzemet. Miért fizetnék még többet?

Nincs színtiszta logika, én sem állítom, hogy minden érv engem igazol, és a fizetéspártiakat cáfolja, de azt igen, hogy több érv szól ellene, mint mellette. 22 évvel a rendszerváltás után elég. Elegem van abból, hogy egy olyan vállalatnak fizessek, amelyik ezért a pénzért az elvárt színvonalnál nagyságrendekkel rosszabb szolgáltatást nyújt úgy, hogy monopolhelyzetben van, és állami támogatásokat is kap az adómból. Mindez persze igazságtalan a nem budapestiekkel, hiszen az ő adójukat is belerakják a bkk-ba, pedig ők nem is használják.

Továbbá: a világon a legtöbb helyen tesznek közpénzt a közösségi közlekedésbe, nem ezzel van a baj. Tehát nem azzal van a gond, hogy az én adómból kell kisegíteni a BKK-t, hanem azzal, hogy tűnik el belőle a zsé.

eszterencs 2013.01.07. 16:26:56

@eßemfaßom meg áll: nem segilyesbérlet kéne, hanem normális jövedelem és munkalehetőség, vagy olyan öszegű segély, amiből lehet ennivalót és buszjegyet is venni. Van egy tanárnő ismerősöm, meghalt a férje, egyedül maradt két kiskorú gyerekkel, ügyes gyerekek, már az anyjukat is megtanitották hatékonyan bliccelni. Ha nem esznek, akkor éhendöglenek. Ha ügyesen bliccelnek, az segit a túlélésben. Nyilván,ha ők is Viktorka unokaöccsei lennének, akkor kapnának szolgálati autót sofőrrel, és nem kéne nekik villamosozni. Nagyon sokan kényszerből bliccelnek, nem azért mert tisztességesnek tartják, hanem mert muszáj nekik. Te elég jó fizut kapsz az észosztásért, nem mindenkinek sikerül ilyen finom bloggeri álláshoz jutnia.

eszterencs 2013.01.07. 16:32:18

Abban egyébként teljesen igazat adok neked, hogy baromi nehéz buszjeget szerezni Bp-en, pláne vasárnap. akkor zárva vannak az újságosok. Beérkezik egy külföldi vonattal, oszt nézhet nagyokat, ékes magyar nyelven olvashatja a zárva feliratot, az ellenőr meg arathat. Kelenföldön a pályaudvarnál vasárnap lehetetlen buszjegyet szerezni, a Kosztolányi tér a legközelebbi ahol tudsz venni.

Iza Béla (törölt) 2013.01.07. 16:37:22

@Fatal Error! System Halted!: Azt még mindig nem értem, hogy minek mész a fogaskerekűhöz, amikor kijössz a János főbejáratán, jobbra fordulsz és a lépcső tetején ott a fogas. Milyen jármű kell ehhez?

@Ádám, mert az jó: Nem kell érte fizetni, nem kötelező. Mert igénybe venni sem kell. Senki nem kötelez rá.

@porog: Név szerint?

@tataugebu: Nem megoldhatatlan. Csak többet visz el, mint amennyit hoz.

@Kandaláber: Ez mire példa? Mondok arányaiban kedvezőtlenebbet - és?!

@igazi hős: A BKV sokszor tényleg nem olcsóbb, mert ha valaki az így megtakarított idő alatt a többletnél is többet tud keresni, annak nem alternatíva, hanem veszteség.
Emellett nem szabad szemet hunyni afölött, hogy a BKV-ban és környékén nagy pénzek tűnnek el. Még az évi 10-20 milliós fizetésű emberek (azért ilyenekkel nincs tele az ország) számára is a jövedelmükhöz mérten nagy pénzek. Ez irritáló, de legalább megfoghatatlan. Ezután jön a fekete lovag kéz és láb nélkül, hogy egyezzünk ki egy döntetlenben.
A BKV-ból tízmilliárdok hiányoznak évente, a vagyonból pedig 1000 milliárd körül éltek fel eddig. Az a csoda, hogy nagyjából a járatok minden nap lemennek 90% körüli megbízhatósággal, 80% körüli pontossággal. Az utóbbiból az utasok egy része nem érzékel semmit, mert a 6-os villamos, a metró vagy a 7-es busz tud sok pontatlanságot produkálni úgy is, hogy az utas egy perccel nem várakozik többet. Ha meg kimarad a 165-ös, akkor gáz van.

@Lacusru: Az 1500 busz büdösebb, mint az összes többi jármű? Neee...

@Titus_sb: Ha nem tetszik a jelenlegi, ne használd. Az utazás feltétele a jegy, amit akkor és ott árulnak, amikor és ahogy. Engem is sokkal jobban bosszant az, ha nincs működő jegykezelő. Valamilyen jegy ugyanis mindig van nálam, persze ha nem kell kezelni, akkor nem veszem észre, hogy nem működik a lyukasztó.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Angliában 15 éve is korlátozott volt a nyugdíjasok kedvezménye (csúcsidőn kívül vagy 1/3 vagy ingyen, egyébként teljes).
Az pedig egy elég nagy baklövés volt (most is folyik), hogy nagy kapacitású közlekedéssel meg nem közelíthető helyekre engednek új lakóterületeket betenni. Ennek nincs (sincs) gazdája Bp és környékén.

@esefe: Nem fillérezés, ebből derül ki, ki olvasta a rendeletet...

@Zabaalint: Mennyi a 10 km-es vasúti bringabérlet?

@Szarazinda: Remélem bankszámlád sincs. Ne is telefonálj. Az internetet pedig nyugodtan felejtsd el, hiszen az is távközlési cégeken keresztül érkezik. Ne tankolj, mert támogatod az olajosokat. Ne vásárolj, hiszen támogatod a kiskereskedelem extraprofitját. Gyógyszert se vegyél, mivel az is egy nagy lenyúlás. Persze a villanyt, vizet gázt is sürgősen köttesd ki, mert ott is sok a lenyúlás, amit a te pénzedből finanszíroznak így vagy úgy. A maradékból további jó szórakozást!

Iza Béla (törölt) 2013.01.07. 16:43:32

@Szarazinda: " Elegem van abból, hogy egy olyan vállalatnak fizessek, amelyik ezért a pénzért az elvárt színvonalnál nagyságrendekkel rosszabb szolgáltatást nyújt úgy, hogy monopolhelyzetben van, és állami támogatásokat is kap az adómból."
Helyes! Mondd a szolgáltatási színvonalat, mondom az árat.

otletelo · http://atomzsir.hu 2013.01.07. 16:57:16

@Iza Béla: mit számít a név? a rendszerrel van a baj. közös pénzből mindig lenyúlnak, ahogy tudnak, és tudnak. szinte bármelyik nagyobb európai városban sokkal jobbat kapok ilyen jegyárakért.
más oldalról: azt nem tudod megtenni sok esetben, hogy nem használod, ugyanis monopolhelyzetben van. én szerencsére meg tudom tenni, nem is használom! remélem, hogy minél hamarabb becsődöl és valaki vagy valakik felépít(enek) piaci alapon egy sokkal jobban működő tömegközlekedést, olyat amibe nem kell plusz adófizetői pénzt tolni (és itt szeretnék utalni rá, hogy bár nem használom, fizetek ezért a szarért!).

igazi hős 2013.01.07. 17:03:31

@Szarazinda: "De miért fizessek, egy vállalatnak, amelyik ellopja a pénzemet?" Épp az imént vezettem le, hogy a bliccelők tízmilliárdokat lopnak apránként, a vezetőség ennek többszörösét, igaz látványosan.
Egyébként a "te pénzed" nem lophatja a BKV, hiszen bliccelsz.

igazi hős 2013.01.07. 17:08:59

@Iza Béla: Amit az idő értékéről írsz, az teljesen igaz. Ezért járok -ha az időjárás megengedi- bringával, mert a városban az a leggyorsabb és legkiszámíthatóbb.
"A BKV-ból tízmilliárdok hiányoznak évente ..." ami nagyjából megegyezik a bliccelők által meg nem fizetett díjjal. (Persze az emberek egy része nem utazna, ha tényleg minden utazásért fizetni kellene. Ezen emberek elmaradásával a BKV nem sokat veszítene, a többi utas viszont sokat nyerne.)

Iza Béla (törölt) 2013.01.07. 17:09:45

@porog: Onnan meg lehet tudni, melyek ezek a méltán világhíres nagyvárosok. Egyébként azt is listázhatod, hogy hol működik teljesen piaci alapú tömegközlekedés, milyen árszinttel (abszolút és relatív), mekkora hálózattal, milyen területen, milyen mutatókkal.

igazi hős 2013.01.07. 17:12:18

@porog: Sehol a világon nincs önköltséges tömegközlekedés. A jellemző arány, hogy az utas a költség 1/3-át fizeti, a többit a helyi önkormányzat és az állam valamilyen arányban. BP-en ez az arány 50%, azaz nálunk fizet a legtöbbet az utas.

Iza Béla (törölt) 2013.01.07. 17:15:37

@igazi hős: Nem gondolom, hogy az ennyi lenne. Nem emlékszem fejből a számokra, de 70-80 mrd lehet az utasbevétel. Ennek jelentős része bérlet. Ez a költségek felét fedezi. A többit valahonnan összegereblyézik.
A kerékpár pedig nagyon jó dolog, de én annak a többszörösét nyomom le, amit ésszerűen bringával meg lehetne tenni, + csomag. Ezért is működik az autó + BKV kombináció.

Iza Béla (törölt) 2013.01.07. 17:16:19

@igazi hős: Kérném a felsorolást, hogy hol jellemző arány. Egyet tudok.

Szarazinda 2013.01.07. 17:16:36

@igazi hős: A bliccelők mindig lopnak, soha nem fizettek. Nekem néhány éve, amikor ezek a kitalicskázós sztorik napvikágot láttak lett tele a hócipőm. Előtte évtizedekig eszembe sem jutott bliccelni. De egy ponton elég, innentől tényleg elvi kérdés.

Én tehát nem bliccelek, csak azt mondom, hogy annyi, amennyit az adómból a BKK-ra költenek legyen elég, ha közben ezt sikerül belőle kihozni. Vagy ne lopják el az adópénzt, vagy ne kelljen fizetni. De nehogy már mindkettő legyen.

Egyszerűbben fogalmazva: ők kezdték el ellopni a pénzem, és én mondtam egy ponton azt, hogy ennyi, elég volt. És nem fordítva. Nem bonyolult ez.

otletelo · http://atomzsir.hu 2013.01.07. 17:18:07

@igazi hős: nagy kár, hogy nincs, mert pl telekocsis rendszerrel ki lehet hozni annyiból az utat, mint a BKV, MÁV. az meg tök önköltséges.
egyébként meg ha az utas csak 1/3-át fizeti a költségnek, akkor biza mindenkitől lenyúl a BKV, aki adót fizet, nemde?

eßemfaßom meg áll 2013.01.07. 19:34:59

@eszterencs: "Te elég jó fizut kapsz az észosztásért, nem mindenkinek sikerül ilyen finom bloggeri álláshoz jutnia."

Látom téged kompnak terveztek, csak nem ugy sikerültél.

igazi hős 2013.01.07. 20:25:07

@Iza Béla: Az utasok 30-40%-a bliccel, a maradék fizeti ki a 70 mrd-ot, akkor a bliccelők -azonos összeggel számolva, ami lehet hibás logika- 35-50 mrd-ot jelentenek.
Másképp számolva: egy utazás maximum 350 Ft-ba kerül (a minimumot próbálom megbecsülni: 10500/30*10=35 Ft, de aki ennyit utazik, annak biztos van bérlete) és 5-600 millió potyaút van, ebből is kijön 17-210 mrd.

igazi hős 2013.01.07. 20:27:22

@Szarazinda: Ha azt mondtad volna, hogy elég ebből a ... BKV-ből, ne lopják a pénzemet, nem használom tovább, akkor az korrekt hozzáállás lenne.

igazi hős 2013.01.07. 20:32:04

@porog: Vannak közcélú szolgáltatások: egy gyerek sem "termeli meg" biztosan az iskoláztatásának költségeit, rengeteg ember kerül többe a TB-nek, mint amennyit utána befizetnek, ennek ellenére ezek a szolgáltatások _valamilyen szinten_ általánosan elérhetőnek kell lennie. A tömegközlekedés is ilyen, elérhető árúnak kell lennie. Sajnos túl sokat spóroltak ki belőle az elmúlt években, így a félár is elég sok embernek magas.

Iza Béla (törölt) 2013.01.08. 05:42:55

@igazi hős: Fontos dolog a bliccelés, de még fontosabb, hogy ilyen minőségű szolgáltatásra jelenleg nincs pénz. Az állam és az önkormányzat nem ad, mert nincs miből. Az utasok nem tudnak többet fizetni. Az egyéb bevételek és a vagyon belső felélése még valamennyit tart, de nem sokáig. Csúnya világ lesz, ha itt valaki nem kezd el érdemben dolgozni. Márpedig nem fog, mert épp a HÉV-et akarják beletenni egy végtelen fertőbe, az agglós buszok is olyanhoz kerülnek, aki többször leszerepelt már. Ha néhány éven belül gyökeres változás nem történik, valóban az egyetlen megoldás a kerékpár és a motor lesz.
Én már erre készülök...

Szarazinda 2013.01.08. 11:15:41

@igazi hős: és akkor hogyan is közlekedjek? Autóm nincs, biciklivel szoktam menni ide-oda, de azért így januárban kevésbé.

Arról nem beszélve, hogy, ha nem használom, akkor is belerakják az adómat (ami, mint már mondtam, önmagában nem baj), viszont utána ki is lopják belőle (no ez már viszont igen).

Szarazinda 2013.01.08. 11:18:21

@Iza Béla: ahhoz képest, hogy mennyit írtál, sokat nem értettél meg a felvetésemből.

Iza Béla (törölt) 2013.01.08. 12:45:46

@Szarazinda: Lehet, hogy azért kérdeztem vissza.

igazi hős 2013.01.08. 18:18:36

@Iza Béla: Az, hogy mire van pénz csak a kormány döntése, ez pont a BKV-n látszik a legjobban: ha akarja van, ha akarja nincs. Ha akarja kiszáll a 4-es metró építkezésből a bírósági ítélettel meg azt csinál a főváros, amit akar. A BKV sokba kerül, de sokkal többe kerülne, ha nem lenne tömegközlekedés. Ha feritél országban egy jótündér adna mindenkinek autót, hogy azzal járjon munkába, cserébe megszűnne a BKV, akkor napi 1-2 órával többet utaznánk, ami 1 millióval és 200 nappal felszorozva sokkal több lenne, mint a BKV támogatás.

igazi hős 2013.01.08. 18:19:29

@Szarazinda: Azt írtad, jól keresel. Old meg, vegyél autót, taxizz, nekem mindegy.

Iza Béla (törölt) 2013.01.09. 05:19:15

@igazi hős: Értem, hogy most a Nemzeti 2/3 világában élünk, de ez azért nem egészen igaz. Az állami kiadások döntő többsége fix és csak kicsi a mozgástér. A BKV szolgáltatási színvonalában viszont relatíve nagy a mozgástér, ugyanakkor a költségszerkezetében szintén viszonylag kicsi. A BKV üzemeltet, tehát folyamatosan szüksége van a forrásra, a 4-es metró pedig beruházás, tehát hiába óriási a forrásigény, egyszer jelentkezik. Aztán fenn is kell tartani, pedig a másik 2+1-et sincs miből.

igazi hős 2013.01.09. 12:53:18

@Iza Béla: Az, hogy a főbb kiadások rögzítettek az tény, de a 15000 mrd-ból elég könnyű ide-oda tolni pár tíz milliárdot. Lásd egy nap elég volt, hogy 52 mrd-ot adjon a kormány a távhőszolgáltatóknak (illetve a távhős lakásban lakóknak). A Volán is állami pénzből fog buszokat venni, hogy a BKV-t leváltsa.
Mit értesz szolgáltatás minőség alatt, amit olyan könnyű csökkenteni? A járatsűrűséget? Demszkyék és Tarlósék is próbálkoztak a módosítással, de látványos eredményt nem hozott. Az egész szervezet szétrúgása, majd fele ilyen korú eszközökkel és fele ennyi ingyenélővel való újraépítése sokat csökkentene a költségeken, de minden szempontból óriási a költsége, ezért nyilván nem lesz belőle semmi.

Iza Béla (törölt) 2013.01.10. 20:22:07

@igazi hős: A mennyiségi paramétereket könnyű csökkenteni, csak az nem húz sokat az állandó költségen, márpedig az a magas. Amúgy nyugodtan lehet szétszedni a BKV-t, erre lenne való a BKK, ha megfelelően működne.

Zabaalint (törölt) 2013.01.11. 11:45:01

@Iza Béla:
"Mennyi a 10 km-es vasúti bringabérlet?"

Mondjuk ha forgalmas főút visz be a városba, akkor pár éven belül az életed az ára.

Ádám, mert az jó 2013.01.16. 09:48:14

@Iza Béla: A BKV, mint fővárosban működő tömegközlekedési vállalat monopol helyzetben van, az adómból tartják életben, ha biciklizni támadna kedvem, nincsenek utak, az autósok közé meg gyakorló életveszély betérni, nem beszélve arról, hogy a bicómat ellopják, az adómból tartott rendőrség pedig még akkor is szarik rá, ha megvan a tolvaj és nem tudom, te hogy vagy vele, én nem szeretném gyarapítani az így is túlzsúfolt utakat egy benzinzabálóval... szóval bár senki sem tart pisztolyt a fejemhez, azért én mégis rákényszerülök a tömegközlekedésre és van egy olyan érzésem, hogy ezzel nem csak én vagyok így.

Iza Béla (törölt) 2013.01.16. 19:16:44

@Ádám, mert az jó: Aközött, hogy kötelező és aközött, hogy az élethelyzetedben csak ezt látod alternatívának elég nagy a különbség.

Peter Smith 2013.02.19. 05:11:18

@Szarazinda: Végre egy ember akit nem lehet hülyének nézni sokkal tőbb embernek kellene igy gondolkodnia .Nézegedtem itt a hozzászolásokat és tőbbnyire becsületes a Magyar még ha áttbasszák is ez a nép mindig is csicska volt azt kellene kutatni miért is van ez igy! Olyan ,hogy fellázadjon hát az meg egyenesen az Univerzum csodája lenne amig nem tudunk egyetérteni és ősszefogni addig csak szopni fog ez az ország egészen addig amig mindenki csőves nem lesssz aztán majd ti is megtapasztaljátok mi is az /nem az alkoholista beszart büdős csővesekről van szo/ Egykis betekintés a pokol kapujába! www.brutaltv.webs.com Tehát nem csak a Bkv val van itt gond ebben a kibaszott országba sajnos nem volt elég 13 év ,hogy rendbe tenyék az országot. Persze csak a politikusoknak lehet lopni mindenféle felelőségre vonás nélkül a jo Magyar meg tűri Huj,Huj,Hajráááááááááááááááá!!!
süti beállítások módosítása